השנה היא 2023. בועת גיוסי ההון בהייטק של השנים 2020-2021 התפוצצה. אליה מתלווים גם קרע בעם ישראל וגם ויכוח על המהפכה המשפטית. אחרים מכנים אותה המהפכה המשטרית, אבל זה ממש לא משנה. זה לא משנה את העובדה שעסקים רבים מדי נקלעים למיתון. הם עלולים ליפול למקום של הכנסות נמוכות יותר.
העלאות הריבית וההאטה העולמית מגיעים בפועל לעסקים. התחושה אצל רבים היא תמיד שהשוק חלש והם מורידים את תקציבי הפרסום.
במצבים כאלה תקציבי השיווק נמוכים יותר. סמנכ"לי הכספים והמנהלים, דורשים צמצום רוחבי בכל ההוצאות והסברה היא שאם אין מכירות, אז לא כדאי להשקיע בשיווק.
אבל זה בדיוק הזמן הנכון להשקיע יותר ויותר בתוכן. אנחנו בסוכנות הדיגיטל הפינגווין, שהיא מוטה יצירת תוכן וערך לקהלים שלכם. שמחים להציג לכם את המאמר הזה שעוסק באסטרטגיות שיווק לתקופות של מיתון. הדגש שלנו תמיד יהיה על בניית מותג בקרב הקהלים שלכם והדרך לעשות זאת, היא באמצעות הטיית התקציב ליצירת תוכן על פני תקציבי פרסום ממומן.
בתקופות של מיתון אתם צריכים להשקיע הרבה יותר בתוכן וביצירת תוכן, כזה שנשאר ברשת לנצח ויכול לייצר לכם דיבידנדים על ההשקעה בעוד כמה וכמה שנים.
האסטרטגיה המובילה ביצירת תוכן: בניית עוקבים בכל הפלטפורמות
האסטרטגיה והרעיון המוביל מאחורי יצירת תוכן, היא בנייה עקבית וצומחת של קהל עוקבים. ככל שאתם מייצרים עוד ועוד תוכן, אתם מגדילים כל הזמן את קהל העוקבים הפוטנציאלי שלכם. נותר רק לבחור בכמה וכמה פלטפורמות שונות כדי להפיץ את התוכן הזה.
אבל, חשוב מאוד להתאים את התוכן לסוג הפלטפורמה. כמעט לכל אחת יש חוקים משלה ומה שיעבוד למשל בלינקדאין, לא ימצא קהל בטיקטוק וכ'ו. בטיקטוק תצרכו להעביר מסר קצר בוידאו שימשוך את הקהל, ואילו בלינקדאין, אם נהיה יותר ספציפיים, תצטרכו להעמיק את הרמה המקצועית ולהניב ערך לאנשי מקצוע ועוקבים.
תוכן, כתיבה ושוב כתיבה
אחד הדברים שהרבה מאוד עסקים נמנעים מאוד, הוא יצירת תוכן עקבית. היד על הפרסום ותקציבי הפרסום כדי להביא כל הזמן עוד ועוד לקוחות, היא בעוכריכם.
כשאנחנו מדברים על שיווק בתקופות של מיתון, תצטרכו להקדיש יותר ויותר מהזמן שלכם כדי לייצר תוכן, על מנת לבנות בסיס עתידי, שיזרים יותר ויותר לקוחות לעסק שלכם.
גם אם אתם בעלים של חברה עם עשרות ומאות עובדים, חשוב מאוד שתוכלו לייצר גם תוכן בעצמכם. או שתוכלו לשכור מנהלי תוכן או עורכי תוכן שיעזרו לכם במשימה הזו.
הסיבה היא שכולם מפרסמים בצורה ממומנת מה שגורם להצפה גדולה מאוד. ההערכות הן של-90% מהעסקים ברמת עוסק מורשה ומעלה, יש תקציב פרסום ממומן שנע בין 2,000-10,000 שקל. חברות בע"מ מפרסמות גם בעשרות אלפי שקלים בחודש.
לעומת זאת, אם תבדקו את התקציבים של אותם גופים ליצירת תוכן, תגלו שהם במקרה הטוב עשירית מהסכום הזה. העסקים משקיעים את מרבית תקציבי הפרסום שלהם בפרסום עצמו, בפלטפורמות (פייסבוק, אינסטגרם, גוגל ממומן ועוד). במקום זאת, כדאי לשנות את המשוואה.
עדיף לחלק את תקציב השיווק ככה ש-50% ממנו לפחות יוקדש ליצירת תוכן שיניב ערך. זה נכון במיוחד בתקופות של מיתון. תוכן העסק יכול לייצר לעתים גם מבלי להשקיע כסף, או להשקיע כסף בצורה חד פעמית (למשל ברכישת מצלמה וציוד הקלטה).
כל מה שחסר לכם כדי לייצר תוכן טוב הוא מסר, רעיון, קריאייטיב ולגעת בכאב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
יצירת תוכן מתחילה באתר האינטרנט של העסק. אתרי האינטרנט של יותר מדי עסקים, מכילים בעיקר חומר שיווק ומעט מאוד מאמרים המביאים ערך. במצב כזה, גם מנוע החיפוש של גוגל, מבין שהאתר שלכם גורם לנטישה של קהלי היעד והקוראים. הקידום האורגני של האתר נפגע. באתר אינטרנט שבנוי נכון, 90% מהתוכן אמור להניב ערך, אבל שניתן לכמת בכסף ורק 10% מהחומרים יהיו שיווקיים וכאלה שרוצים לקדם ולמכור מוצרים.
חזקו את ערוץ היוטיוב שלכם, או הקימו אחד כזה
אם אנחנו ממשיכים בכל הנושא של יצירת תוכן, אז ערוץ יוטיוב עקבי ומתוחזק, שבו עולה תוכן חדש כל הזמן, מייצר לכם עוקבים חדשים.
לכאורה, בעיני רבים ערוץ יוטיוב נראה משהו מיושן. אבל רבים לא יודעים, שיוטיוב הוא מנוע החיפוש השני הכי פופולרי בעולם, אחרי גוגל.
כשאנשים או הלקוחות שלכם מחפשים איך לעשות משהו, בודקים ובוחנים מידע, הם הולכים ליוטיוב כבחירה שנייה אחרי גוגל. לכן כדאי כל כך להשקיע בתוכן ביוטיוב.
סרטונים מסוג Shorts שהם למעשה הפורמט חיקוי של טיקטוק ואינסטגרם. אבל ליוטיוב שורטס לעתים חשיפה מפתיעה מאוד שיכולה להגיע גם לאלפי ועשרות אלפי צפיות. אם אתם מעלים שורטס עם כתוביות בנושאים מאוד ספציפיים ודואגים שהם יהיו מסקרים ומחתרתיים, ככל שתעשו את זה בעקביות תגיעו לקהלים רחבים יותר.
חשוב שביוטיוב תתמקדו גם בכל הנושא של תיאורי הסרטונים וחלוקת הסרטונים לקטעי השמעה. ככל שתשקיעו יותר בתיאורי הסרטונים, ותשתמשו במילות מפתח, כך תעזרו לגוגל וליוטיוב להבין במה עוסק הסרטון שלכם, ותוכלו להביא עוד ועוד קהלי יעד רלוונטיים.
הקימו פודקאסט שמניב ערך לקהל היעד שלכם
אחת הדרכים לייצר תוכן בצורה עקבית, רציפה וכזו שתניב לכם בטווח הארוך, לקוחות משלמים, היא יצירה של פודקאסט.
נכון, זה דורש תכנון, חשיבה, הגדרת מטרות, זמן להקליט פרקים ועוד ועוד. אבל מבין כל אמצעי התוכן הקיימים, פודקאסטים הוכחו כממתגים וכיעילים ביותר לעסקים. לעתים יש מי שחוששים מהנושאים הטכניים וכי מדובר במלאכה מורכבת, אבל זה לא המצב, אתם יכולים לחבר בעצמכם וללא כל איש מקצוע חיצוני את הפודקאסט שלכם, לכל אפליקציות הפודקאסטים.
השלב הראשון והחשוב ביצירת פודקאסט היא להבין מה יכול להביא ערך אמיתי לקהל היעד שלכם. כיום בשנת 2023 התחרות הרבה יותר גדולה. עליכם להעניק לקהל כל כך הרבה ערך כדי שירצה להישאר ובמיוחד לעקוב אחרי הפודקאסט שלכם.
אם אתם לא יודעים כיצד להתחיל, או לא יודעים איך לעשות את זה לבד, יש לכם יכולת לשכור את השירותים של מומחה פודקאסטים.
מומחה פודקאסטים, יוכל לדייק עבורכם את הפרקים, המסרים וקהלי היעד, לסייע לכם עם אסטרטגיות הפצה של הפרקים ועוד.
למשל, אנחנו הקמנו את הפודקאסט המצליח בית ספר לשיווק שפונה לבעלי עסקים, חברות ותאגידים ונוגע בסוגיות הכי משמעותיות וקריטיות בעולמות השיווק.
היתרון בהקמת פודקאסט במיוחד בכל הנוגע לשיווק בזמנים של מיתון היא הגעה לקהלי עוקבים וקהלים עמוקים מאוד. הערך הגדול של פודקאסט היא ביצירת תוכן עמוק בנושאים שונים, בניגוד לתוכן שיש ברשתות חברתיות שהוא די קצר וקולע. היתרון הוא שהלקוחות שעוקבים אחריכם יכולים ליהנות מתוכן שממש מפרק נושאים מסוימים לעומק. בדרך של פודקאסט הלקוחות שלכם יעריכו אתכם הרבה יותר מבחינה מקצועית, מאחר והם יבינו מה הידע המקצועי שלכם.
צרו פוסטים אורגניים מפרופילים פרטיים ולא רק מהעמוד העסקי
אנחנו רואים הרבה פעמים בעלי עסקים שהולכים למעשה עם סכין בין השיניים בכל מה שנוגע לשיווק.
כשאתם מייצרים תוכן מהפרופיל הפרטי שלכם, אתם מתגברים על הגבלת התפוצה של פייסבוק לפוסטים מהעמוד העסקי.
אם התוכן מעניין ורלוונטי, אז הוא נחשף להרבה מאוד קהלים חדשים, בגלל שהחברים והעוקבים שלכם מגיבים עליו וכך אתם נחשפים גם לקהלים שלהם. האסטרטגיה הזו נכונה גם לכל ערוצי התוכן, כמו יוטיוב, פודקאסט ועוד.
הרבה עסקים עצמאיים קטנים ובינוניים, מבינים שלייצר באופן עקבי תוכן, מסייע להם להגיע לקהלים חדשים וגדולים יותר ויותר. ההגעה היא בדרך שגורמת לקהל היעד לצרוך את התכנים שיצרתם.
למשל, אחת הדרכים המסקרנות והאסטרטגיות המעניינות בתחום זה היא לייצר מעין טור סיכום שבועי של תובנות שבועיות, או תובנות שרלוונטיות בתחום העיסוק שלכם.
הפוסט המקצועי ייכתב מהפרופיל הפרטי שלכם ומופנה לקהל הבייס שלכם, שכולל את העוקבים שלכם בפייסבוק ובלינקדאין למשל.
ככל שתייצרו מעין רצף כתיבת שבועי של טור שבועי, כל תוכלו לצבור קהל קוראים קבוע ועקבי המחפש אתכם שבוע אחרי שבוע.
תוכלו ליהנות ככה בסופו של דבר, פניות אורגניות יזומות של אנשים. ויותר מכך, כיצד תדעו שאנשים באמת אוהבים וממתינים לתוכן שלכם, מעבר לתגובות הקבועות? במידה ולא תפרסמו את הטור מדי שבוע, ותקחו למשל הפסקה של שבועיים, ככה תקבלו בפרטי הודעות של לאן נעלמתם? זה יקרה אבל רק אחרי התמדה רצופה ועקבית של שבוע אחרי שבוע של העלאת תכנים.
הגיעו לכנסים וצרו הזדמנויות מכירה
הגעה פיזית לכנסים כאורחים, היא חשובה מאוד למינגלינג, היכרויות אישיות והרבה מאוד למידה.
נכון גם אם כרטיס עולה לכם כמה מאות שקלים, אתם יכולים להמיר אותם בכמה וכמה פגישות עסקיות שאחריו.
כנסים הם הזדמנות מצוינת לראות ולהיראות. צרו קשר מיוזמתכם עם בעלי הדוכנים באותם כנסים, תזמו שיחות אקטיביות עם משתתפים שונים ונסו להכיר אותם.
אנחנו סומכים ורוצים לעשות עסקים עם מי שאנחנו מכירים, במיוחד כהיכרויות אישיות.