האפקט שמאחורי קמפיין רימרקטינג – ומדוע הוא שיווק כל כך יעיל?

07.04.2023 | שהם לוי

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

האפקט שמאחורי קמפיין רימרקטינג – ומדוע הוא שיווק כל כך יעיל?

07.04.2023 | שהם לוי

עולם השיווק הופך ליותר ויותר תחרותי עם התפתחות האמצעים הדיגיטליים והנכונות של מותגים לבלוט ולאתר עוד ועוד אמצעי חשיפה. גם העלויות להגעה לקהלים גדולים הלכו וירדו בשנים האחרונות, אבל האפקטיביות עם הזמן של אותם מאמצים נשחקה.

בתוך כך המגמות הללו, עלה מאוד קרנה של גישת הרימרקטינג והמומחיות הנדרשת במה שנקרא בעברית "שיווק חוזר", עלתה מאוד.

היכן נולדה הבעיה שהביאה את הרימרקטינג לחיינו?

בעולם הדיגיטל ובכלל בעולם אתרי האינטרנט, הרוב הגדול מאוד של הגולשים, לא משאיר פרטים או לא מבצע רכישה כלשהי. השקעתם כספים גדולים בהבאת הלקוח אל אתר האינטרנט שלכם, אל החנות הדיגיטלית והנה – ייתכן שהמתחרים שלכם הם אלה שיקטפו את הפירות המתוקים.

מאכזב לא?

תספרו לקמעונאים בחנויות הפיזיות שאומנם פוגשים הרבה מאוד לקוחות מסתובבים ומתעניינים בחנות ומחוץ לחלונות הראווה ואין להם את היכולת לפנות אליהם מחדש. כי פשוט בעולם הפיזי, אין כל דרך חוקית לסמן את הקהלים שביקרו אצלכם.

בעולם הדיגיטל הצליחו לפתור לנו את המצב הזה, מאחר ולכל פעולה של הגולש יש חתימה דיגיטלית כלשהי ולנו היכולת לסמן אותו.

עם זאת, מדיניות הפרטיות המחמירה ברחבי העולם הטילה מגבלות שונות על מה שנקרא קוקיס, שהן האמצעים הדיגיטליים שמאפשרים לסמן את הלקוחות שביקרו אצלנו.

מה זה בכלל רימרקטינג?

רימרקטינג היא היכולת לסמן את קהל המתעניינים או הלקוחות שלכם באמצעות פיקסל של פייסבוק, גוגל או כל פלטפורמה אחרת, ואחרי שהוא ביקר באתר האינטרנט שלכם, תוכלו לחזור ו"לרדוף" אחריו בצורה מדויקת. עם זאת, לא תצליחו לדעת מי הבנאדם או הפרסונה שנכנס לאתר וצפה בו, כלומר לא יהיו לכם הפרטים האישיים שלו.

אבל תהיה לכם ההזדמנות לחזור ולהציג לו תכנים שיווקיים כדי לשכנע אותו להשאיר לכם פרטים.

איך פועל רימרקטינג?

בשלב הראשון אנחנו מוציאים פיקסל של פלטפורמת המעקב והקידום הממומן שבאמצעותה אנחנו רוצים להשתמש. זה יכול להיות גוגל, פייסבוק, או כל אחר אחרת.

בשלב השני אנחנו מטמיעים את הקוד הזה באתר האינטרנט שלנו, כדי לסמן את האנשים שאחריהם אנחנו נרצה לרדוף אחרי שלא רכשו את המוצר שלנו.

כשנפעיל את קמפיין הקידום הממומן, נבחר בקהל רימרקטינג.

ברמת הקריאייטיב, עדיף שנקדיש לאותו קהל יעד מסרים מאוד מיוחדים וספציפיים, לא כאלה שמציגים לו את המותג בפעם הראשונה. המטרה היא להמיר מהקהל הזה כמה שיותר בשיווק חוזר.

מדוע שילוב של עבודת קידום אתרים אורגנית עם קידום ממומן היא האפקטיבית ביותר בקמפיין רימרקטינג?

שילוב של עולמות הקידום האורגני והממומן בקמפיין רימרקטינג הוא בסיס מעולה להצלחה ואפקטיביות שלו.

לכן, אנחנו יודעים מניסיון של עשרות רבות של לקוחות, ששילוב של העולמות האורגני והממומן מובילים להצלחה.

למשל, גולש שקרא תוכן או מאמר באתר שלכם, אליו הוא הגיע מחיפוש בגוגל, נהנה מהתכנים שלכם באתר.

בדיוק כמו שאנחנו מקווים מאוד שאתם נהנים מהמאמר הזה, שכל מטרתו הוא להעניק לכם ערך.

עם זאת, באותו רגע הגולש לא השאיר אצלכם פרטים באתר, אבל הוא כבר מרגיש שמכיר אתכם הרבה יותר מבעבר.

אתם רוצים לייצר בזכות אותה מוכרות גם המרה למכירות, אבל בפעם הראשונה ובאינטרקציה הראשונה הלקוח לא היה מספיק מבושל לכך.

הרימרקטינג מעניק לכם הזדמנות מכירה חוזרת וגם למעשה את האפשרות להשפיע על הלקוח המתעניין במסר נוסף. יש לכם דרך ואפשרות לחזק אצלו את התפיסה הראשונית שהייתה אצלכם וגם לפגוש אותו, אולי, בסיטואציה שבה הוא הרבה יותר "מבושל" לביצוע העסקה.

אם החוויה שלו מהאתר שלכם ומהתכנים הייתה חיובית, הוא ככל הנראה יזכור משהו טוב וכאשר תחזרו אליו ותציעו לו מחדש להשאיר פרטים, יהיה סיכוי טוב להצליח ולהמיר משם מכירות.

איך בונים משפך שיווקי יעיל של רימרקטינג?

ראשית, כל בעל חברה או מנהל שיווק, חייב להבין שתהליך רימרקטינג יעיל, הוא לא זבנג וגמרנו.

מדובר על בנייה של תהליך מסודר שמייצר משפך השפעה על הקהלים שאותם אתם מעוניינים להביא.

במיוחד בתחומים שבהם סכומי ההוצאה הם גבוהים כמו בביטוח, השקעות נדל"ן בישראל או בחו"ל, במכירות לעסקים של ריטיינרים ועוד ועוד שירותים, ההחלטה לא מתקבלת מיד. עליכם לייצר תהליכי חשיפה והשפעה מגוונים בערוצים רבים, כדי להביא להחלטה.

עליכם מראש לבנות את האתר שלכם עם תוכן עשיר מאוד, מאמרים רבים ולהשקיע בקידום האורגני שלהם. עסקים רבים לא נוטים להשקיע בתוכן באתר, לצערנו, מהסיבה שתוכן באתר האינטרנט הוא תהליך יקר מאוד שדורש מעורבות גבוהה מאוד של בעל העסק.

עם זאת, הדרך הארוכה היא הדרך הנכונה יותר. בנייה של מאמרים ותשתית מאמרים, לא רק תסייע לכם ברימרקטינג, אלא תביא אליכם יותר כניסות דרך חיפוש במנוע של גוגל. אותם כניסות גם יתורגמו כעת או בעת ללידים וללקוחות שמשאירים לכם פרטים גם מבלי שתייצרו קמפיין כזה.

ככל שתגדילו את הכניסות האורגניות לאתר שלכם, יהיו לכם יותר הזדמנויות לשיווק חוזר. תצליחו לצבוע קהלים גדולים יותר שביקרו באתר שלכם וכך תוכלו להפעיל תקציבים גדולים יותר כדי להציע למי שלא רכשו את המוצרים שלכם מחדש. היכולת להמיר מתוך הקהלים הללו היא טובה הרבה יותר, לעומת הקהלים שלא מכירים אתכם כלל.

כלומר היתרון של רימרקטינג הוא ביכולת לייצר קהלים "חמים", כאלה שנמצאים בסביבת המותג ומכירים אותו.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין