איך לתכנן ולבנות נכון וובינר מכירות?

כמעט לכל עסק, חברה או ארגון, ישנם קהל לקוחות או צרכנים שנחשף לתכניו, רכש ממנו שירות בעבר, או שהיה איתו בקשרים עסקים.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך לתכנן ולבנות נכון וובינר מכירות?

כמעט לכל עסק, חברה או ארגון, ישנם קהל לקוחות או צרכנים שנחשף לתכניו, רכש ממנו שירות בעבר, או שהיה איתו בקשרים עסקים.

לעתים, קיים גם קהל נסתר שנקרא בייס והוא למשל זה שעוקב אחריו בעמוד הפייסבוק, צורך את התכנים שלו בלינקדאין ועוד. אפשר להגיד שזו הקהילה של העסק.

אחד הלבטים היא איך להצליח להוציא מאותו קהל יותר הכנסות, אבל בצורה דיגיטלית שתאיץ תהליכים.

הכלי המרכזי בארגז הכלים הוא וובינר.

למה להשתמש בוובינר ככלי בארגז השיווק?

  • וובינר הוא מגה מפגש עם הלקוחות – יכולת לערוך עשרות פגישות במקביל (נכון הם לא פגישה אישית, אבל.. הלקוחות רואים אתכם).
  • יכולת להעביר מסרים עמוקים והסברים מפורטים.
  • קשב של קהל רב ולאורך זמן, בתנאי שנעניק לקהל ידע, כלים ותובנות.
  • אנשים שלא מכירים אתכם מקדישים לכם בין חצי שעה לשעה מהחיים מהזמן שלהם – זה המון!

בקצרה: מהם העקרונות ליצירת וובינר איכותי וממיר?

  • תוכן בעל ערך – לתת בלי לצפות לקבל משהו בתמורה. 
  • מינון נמוך עד 0% של מכירות בפועל. מי שנייצר ערך, הקונים יפנו לבד.
  • מערכת פשוטה לרישום המשתתפים, כדאי וחשוב לקבל את הסכמתם לדיוורים עתידיים.
  • שילוב אורח או אורחים חיצוניים שישמשו כמגנט קהל. 
  • יצירת סיסטם, כלומר וובינר חודשי, כך שהקהל נחשף אל התוכן שלכם בצורה עקבית.

איך להקים ארוע וובינר עם ZOOM ולמה דווקא איתה?

  • בעקבות הקורונה נוצר מצב שאפליקציות ZOOM מותקנת כמעט בכל טלפון נייד.
  • הטכנולוגיה יציבה, בדוקה ואיכותית – חברה גדולה שיכולה להעניק מענה.

 

וובינר עם מינון של 80% ערך ולכל היותר 20% מכירות

יהיו בעלי עסקים שיגידו: אם אני לא מוכר לאנשים בוובינר, אין לי דרך להחזיר את ההשקעה בארוע. יש בזה חצי אמת.

בעלי עסקים מתקשים לראות את שני הווקטורים שמעניקים להם ערך בעקבות וובינר מוצלח והם: מיתוג וקהל חדש שנחשף אליהם. מתוך הקהלים הללו, יתחיל לרוב גם משפך מכירה. אבל אותו משפך לא

לשקול מודל וובינר של 100% ערך ו-0% מכירות

חדשנות בשיווק עסקים זה להבין כי לאנשים נמאס ממכירות. ליישם את זה בוובינר זו חובה, אחרת הקהל שלכם ינטוש ותדברו עם עצמכם.

לכולם נמאס שמוכרים להם. הם ייתנו אמון במי שיבינו שיכול לתת ערך, גם מבלי לקבל תמורה. אבל, לא תתנו לעולם, אבל לעולם את המוצר שלכם בחינם.

המוצר שלכם נשאר תמיד מוגן, הייעוץ והערך המוצרי נשמר במחיר פרימיום גבוה רק למי שעבר את כל תהליך הערך.

ברגע שאנשים יבינו שאתם מעניקים ערך בוובינר חינמי, הם יבינו ויהיו בטוחים שגם אם יהיו לקוחות שלכם הם יקבלו ערך.

זו בדיוק השיטה: מסרים תת הכרתיים עם 0% של מכירה. אתם יוצאים מהמקום של אנשי מכירות בוובינר, והופכים להיות אנשי ערך.

היו ממוקדים בערך רב, ידע, וסיוע, אבל כשלקוחות ישאירו לכם פרטים לקביעת שיחה בסוף הוובינר, אתם תדרשו להוביל אותם למסלול בתשלום.

איזה סיסטם כדאי לבנות מראש כדי לקיים אירועי וובינר בעתיד?

אם חשבתם על לערוך וובינרים עתידיים ללקוחות, כדאי מאוד להקים מבעוד מועד מערכת רישום לניוזלטרים. התשתית ליצירת וובינר לא עוברת רק בלהכריז על וובינר ולקיים אותו לאחר רישום וקידום ממומן בתקופה קצרה לאחר מכן.

עליכם לבנות את הוובינר כסיסטם שלם. לייצר מערכת שבה אנשים מעוניינים להירשם גם לוובינרים העתידיים. זה חוזר לא מעט למקום של להעניק ערך רב ככל שניתן.

לשווק את הוובינר בערוצים יותר מגוונים כמו:

להקים אירוע בלינקדאין ולבקש מהעובדים בחברה להזמין אנשים לאירוע, ולהירשם דרכו
– להעלות תכנים אורגנים רצופים שנותנים ערך לקראת הוובינר
– להוציא דיוורים נוספים במייל עם תוכן וערך לקראת הוובינר
– לדייק את הקמפיין הממומן כדי לייצר המרות אפקטיביות: (הוובינרים שלנו ושל הלקוחות שלנו מביאים את ההמרות האיכותיות ביותר והזולות ביותר מכל הקמפיינים בלינקדאין)

כיצד לשכלל את ההפצה של הוובינר לאחר שידורו?

– לחתוך את הוובינר לחלקי תוכן איכותיים ומגוונים
– להמיר אותם לוידאוים קצרים, פוסטים או בלוגים
– להפיץ את התוכן הערוך בערוצים מגוונים (סושיאל, מייל, מדיה)
– להחזיר את הלקוחות להקלטה, ולצבוע את הקהלים

כדאי להגדיל את האינטראקציה של המשתתפים בוובינר באחת מהדרכים הבאות

לבנות רשימות של קהלים שהתעניינו בתוכן במגוון ערוצים

– רשימת דיוור
– קהל צבוע במדיה
ולחזור אליהם במדיה ובצורה טבעית לבדוק את השירותים והפתרונות של החברה.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין