קידום אתרים – מילון מונחים בסיסי

עולם הפרסום והקידום באינטרנט מורכב מלא מעט נושאים. בין היתר ניתן גם למצוא מונחים רבים שלא תמיד ברורים או מוכרים לכולם. להלן רשימה של מונחים חשובים (מוכרים יותר, ומוכרים פחות). שיעזרו לכם למצוא את דרכם בסבך הווירטואלי.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

איש יחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר המספקת שירותי יחסי ציבור ושיווק למותגים בעולמות המשפט, פיננסים וכלכלה. מנחה פודקאסט ציפור פיננסית.
שהם לוי הוא הבעלים של חברת קריאייטיביטי פי אר אשר מתמחה ביחסי ציבור ושיווק בדיגיטל. שהם, אשר החל את דרכו כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט", הינו בעל 15 שנים ניסיון בתחום. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות. שהם הפך בשנים האחרונות לאחד המומחים המרכזיים בישראל בהפקת ושיווק פודקאסטים לחברות ויחידים, כאמצעי להגדלת הפעילות העסקית ובניית מותג.

אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל, לקבל לידים ולהגדיל את נפח העבודה, צרו קשר ונבצע שיחת ייעוץ.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קידום אתרים – מילון מונחים בסיסי

עולם הפרסום והקידום באינטרנט מורכב מלא מעט נושאים. בין היתר ניתן גם למצוא מונחים רבים שלא תמיד ברורים או מוכרים לכולם. להלן רשימה של מונחים חשובים (מוכרים יותר, ומוכרים פחות). שיעזרו לכם למצוא את דרכם בסבך הווירטואלי.

בלוג – יומן אינטרנטי כרונולוגי שפתוח בפני כל גולש. בלוגים יכולים להיות אישיים, אך גם מקצועיים שמספקים מידע או חוות דעת בנושאי צרכנות, איכות חיים, בריאות, ועוד.

עמוד בית – העמוד הראשי של האתר, שמבסס ומחזק את המותג או המסר של בעל האתר. דף הבית הינו חשוב מאוד לקידום בעזרת מילות מפתח שתמצאנה ע"י מנועי החיפוש.

דף נחיתה – היעד של כל הקלקה של הגולש. לחיצה על קישור או פרסומת מביאה את הגולש לדף בעל מידע רלוונטי.

גוגל אנליטיקס – תוכנת סטטיסטיקה של גוגל שמעניקה פירוט לגבי מספר הדפים שנצפו באתר, מספר הגולשים, המסלולים שהם עשו באתר, ועוד.

שיווק במנועי חיפוש – SEM – שיווק כולל של האתר ושיפור מיקומו במנועי החיפוש. הדבר נעשה תוך כדי שילוב קמפיין הקלקות, קידום אורגני, פרסום בבלוגים, פורומים, שיווק ויראלי ועוד.

מנוע חיפוש – כלי שבו הגולש מאתר מידע בעזרת שימוש במילות מפתח שונות. בעזרת אלגוריתמים שונים מגיעות התוצאות במהירות מסחררת, ובהתאם לקידום אתרים (אורגני או ממומן) שביצע בעל האתר.

מערכת ניהול תוכן – CMS – מערכת חשובה ביותר שמאפשרת לבעל האתר לתכנן את האתר שלו, להוסיף, להסיר, או לשנות תכנים ואלמנטים בהתאם לצרכיו, וכל זאת ללא צורך בידע בתכנות.

טקסט עוגן – טקסט שממנו יוצא הקישור לאתר. טקסט/קישור זה הוא מרכיב חשוב בנושא של קידום אתרים. טקסט זה אמור לייצג את העמוד שאליו מגיעים ממנו, בצורה המתאימה לתכנון קידום האתר.

מילות מפתח – מילות הקסם שכולם מחפשים בכדי שמנועי החיפוש יאתרו אותן בקלות ויזניקו את האתר קדימה ברשימת תוצאות החיפוש. לגוגל יש כלי מילות מפתח המאפשר לנסות למצוא מילים מתאימות.

מיסוך – טכניקת קידום אתרים שבה מוצג תוכן מסוים למנועי החיפוש, ואילו תוכן שונה לגמרי מוצג לגולשים באתר. השיטה אסורה לשימוש על ידי מנועי החיפוש ועלולה להזיק בטווח האורך.

נראות – מדד הבודק את המידה והאופן של חשיפת האתר ברשת מבחינת מיקומו בתוצאות החיפוש. הדבר מהווה אינדיקציה להצלחתו של קמפיין קידום אתרים, גם מבחינת ההתאמה למילות החיפוש שנבחרו.

רלוונטיות – תוצאות החיפוש תהיינה ממוקמות במקום טוב יותר אם האתר שלכם רלוונטי ביחס למילות המפתח שבחרתם.

תגיות – תגיות הן בפועל תתי קטגוריות שמסייעות למנוע החיפוש להתמקד יותר בחלקים שחשובים לכם בטקסט שאתם מעלים.

מפת האתר – אתרי אינטרנט אמורים להיות ידידותיים למשתמש, ולכן מפה מסודרת, שתוכל לסייע לגולש לנווט בהצלחה ברחבי אתר גדול, היא כזאת שעושה סדר עבור כל גולש המעוניין למצוא מידע או לבצע רכישה באתר.

ריקוד גוגל – מקרים בהם אתר חדש בדרך כלל קופץ לעמודים הראשונים של תוצאות מנוע החיפוש ותוך זמן קצר חוזר אחורה. לדעת מקדמי אתרים, הדבר נועד לצבור נתונים אודות יחס הגולש לאתר החדש.

אחוז המרה – CTR – אחוז הקליקים של הגולשים שהפכו בסופו של דבר לקנייה או לפעולה אחרת בהתאם להגדרת המפרסם. כך ניתן ללמוד על הצלחתו של פרסום הדורש הקלקה על פרסומות

צוות המומחים שלנו

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

רוצים לדעת איך השגנו ללקוח שלנו כתבות בדה מרקר? צרו קשר לשמוע על מודל העבודה שלנו

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק את העסק שלכם ברשת בשנת 2025