קידום אתרים בארגונים גדולים: מהן המגמות שכל מנהל שיווק צריך להכיר?

שהם לוי | 13.04.2023

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קידום אתרים בארגונים גדולים: מהן המגמות שכל מנהל שיווק צריך להכיר?

שהם לוי | 13.04.2023

אם קידום אתרים אורגני של עסקים או ארגונים קטנים הוא משימה כמעט אינסופית, הרי שקידום אתרים לארגונים גדולים, הוא מחד מתגמל הרבה יותר את הארגון אם מחליטים להשקיע בו, אבל דורש עבודה יום יומית של שעות ארוכות.

באתרי אינטרנט של ארגונים גדולים ישנם מאות ואפילו אלפי עמודים. התהליכים בארגונים כאלה מורכבים הרבה יותר, כל שינוי של תוכן דורש שורה ארוכה של אישורים של דרגים שונים. אבל בעבודה צמודה למחלקות משפטיות ומול יחידות התוכן הארגוניות, תוכלו לייצר אפקטיביות גבוהה למטרת קידום אתרים. מאפיין נוסף הוא שבאתרי אינטרנט של ארגונים גדולים יש מנעד רחב וגדול של מוצרים.

מצד שני, מפתיע מאוד לגלות, שחרף היתרונות הגדולים שיש בקידום אתרים גדולים והפיכתם למפלצות תוכן של ממש, הרבה מאוד ארגונים נוטים שלא לעסוק בזה. הסיבות הן מגוונות: החל מבורות וחוסר ידע של הנהלות בכירות, מנהלי שיווק שלא מקבלים מספיק תקציבים להשקעות בתשתיות (לא מדובר כאן אפילו בשיווק, כן כן), היעדר מסורת והיכנעות להוצאות גדולות מדי של שיווק ממומן שהוא קל עם האצבע על ההדק.

ברור שככל שהארגון גדול יותר, כך הוא צריך להסתמך יותר על אמצעי שיווק אורגניים ולהשקיע בהם. כך הוא יכול להפחית הוצאות שיווק מסך ההכנסות לאורך זמן ולאפשר לארגון לממש את היתרון התחרותי שהשיג על פני שנים.

שלא תטעו, המאמר הזה מכיל גם תובנות אסטרטגיות מעשיות לכל הנהלה, גם פרקטיקה לקידום האתר וגם מנוע אדיר לצמיחה של כל ארגון גדול.

היתרונות של אתרים בארגונים גדולים מבחינת קידום אתרים:

  1. ותק – הרי הארגון לא הפך לגדול ביום אחד, התלווה לכך תהליך עקבי של צמיחה ובמהלכו נבנה כנראה אתר אינטרנט. כמה וותיקים? מדובר לפעמים באתרים עם וותק של 20 שנה ומעלה. עבור גוגל הוותק הוא קריטי מאוד בקידום האתר.
  2. בעלי DR גבוה – כלומר אלה אתרים שלרוב כבר קיבלו מספר רב של קישורים חיצוניים מכמה וכמה מקורות, לכן רמת הסמכות שגוגל מייחס להם היא גבוהה. הפוטנציאל לקבלת מיקום גבוה במנועי החיפוש, בעת העלאת תוכן חדש ומחדש הוא גבוה.
  3. יכולים לקבל קישורים חיצוניים מאתרים נחשבים – באתרים גדולים יש פוטנציאל כפול ליהנות מעולם הקישורים. פעם ראשונה זה באמצעות העלאה של תוכן חדש, שעתיד לקבל קישור חיצוני גם מבלי שרציתם בכך. אתם תעלו תוכן חדש וחשוב ותקבלו לאחר זמן מה קישור מאתר סמכותי כלשהו, זה לא יקרה בכל הפעמים, אבל הסיכוי שזה יקרה הוא גבוה. אפשרות נוספת היא בגלל הסמכותיות של האתר, להשתמש בשיתופי פעולה או בסיוע של מחלקת התוכן השיווקי, היא רוכשת מדיה ואתם תוכלו לדרוש קישורים על פני אנקורים מוגדרים מראש.

החסרונות ולמה צריכים להיות מודעים כשמקדמים בגוגל אתרים גדולים:

  1. עומס של מידע ותהליכים גורם לעמודים להיטען מהר – לרוב אתרים גדולים הם גם עמוסים ואיטיים יותר, לרוב בנויים בקוד ולא באלמנטור. קוד שנבנה על קוד מקשה על עדכון האתר ויוצר סחבת, ריבוי של תוספים ותהליכים. כך זמן הטעינה הוא דווקא חיסרון בקידום האתר.
  2. מספר תוספים רב שמותקן – אמנם אנחנו מדברים על וורדפרס, אבל המורכבות של האתר דורשת לעתים התקנה מרובה של תוספי Front End, כאלה שמשפיעים על זמני הטעינה של האתרים.

תהליך מאסיבי של בניית קישורים פנימיים

אחד האתגרים בקידום אתרים אורגני בארגונים גדולים הוא תהליך בניית הקישורים ולא פחות – תכנון חכם של בניית הקישורים.

לפני הכל, לא מיותר להדגיש שבניית קישורים פנימיים היא אחד התהליכים שהכי תורמים לקידום אתרים, במיוחד בשנים האחרונות.

מצד שני, תהליך של בניית קישורים פנימיים, כשיש תוכן רב באתר, הוא לעתים עבודה סיזיפית מאוד ונראית כלא מתגמלת.

מנהלי השיווק או הדיגיטל לא תמיד יודעים לפקח אחר עבודת קידום האתר. לכן, התלות בספק חיצוני או מומחה SEO שיצור את מבנה הקישורים היא כמעט אבסולוטית. כמנהלי שיווק או אחראי דיגיטל בארגון, עליכם לבוא עם תכנית קישורים מוכנה ומסודרת כיצד אתם רוצים שייראה מבנה הקישורים באתר שלכם.

כיצד מתבצע תהליך בניית קישורים פנימיים באתרים מרובי עמודים:

  1. איתור, רישום ומיפוי העמודים הרלוונטיים – באתרים שבהם יש מאות ואלפי עמודים, עליכם ראשית למפות וגם לאתר, את העמודים הרלוונטיים בכל אחד מהנושאים.
  2. בחירת האנקורים הנכונים בכל מאמר לקידום – כל צמד מילים שתבחרו לקידום עמוד אחר באתר, הוא בעל משמעות גדולה מבחינת גוגל.
  3. יצירת הקישורים עצמם מהמאמרים – חשוב לוודא גם שבכל מאמר, אנחנו מקשרים לפחות פעם אחת אל עמוד הבית כדי לחזק את הסמכות של עמוד הבית ולייצר את ההקשר שהתוכן נוגע אליו.

בחירת עמודי התוכן החדשים באתר שלכם

במהלך שנת 2022, השיקה גוגל את אחד העדכונים הכי חשובים שלה, אי פעם. במסגרת העדכון הזה היא נתנה דגש על אתרים שמעניקים תוכן בעל ערך ומשמעות לגולש.

כיצד גוגל מודדת תוכן בעל ערך?

זו שאלה טובה, בין היתר על בסיס זמן הקריאה והשהייה של המאמרים שלכם וכן בוחנת האם הגולש חזר והקיש את אותה מילת מפתח במנוע החיפוש.

במידה והוא שוב חיפש את אותו מונח או מונח דומה, גוגל מבינה שלא קיבל תשובה לשאלה שלו.

חלק בלתי נפרד מקידום של אתר בארגון גדול הוא יצירה עקבית של תוכן. הנקודה החשובה היא שהתוכן החדש שתייצרו, יהיה מבוסס קודם כל על מחקר מילות מפתח עדכני.

הנה לדוגמא, תחום קידום האתרים עצמו, SEO, הולך וצובר פופולריות בגוגל עצמה בשנים האחרונות. מנוע החיפוש גוגל קיים בפועל עוד משנת 2004, כלומר כבר 20 שנה ורק בחמש השנים האחרונות הפופולריות שלו זינקה. כלומר גם ההשקעה במונחי קידום אתרים, כיום היא בעלת ערך הרבה יותר גדול מבעבר. יותר ארגונים מחפשים את המילה קידום אתרים. זה נשמע מעט מפתיע על זה מה שמראה Google Trends תחת המילה SEO.

למה אנחנו מספרים לכם את זה?

בכל ארגון קיימות מילות מפתח שהוחלט להשקיע בהן בעבר.

ייתכן שהיום הן משמעותיות יותר, או מחופשות פחות.

הארגון חייב להבין על איזה מילות מפתח הוא הולך להילחם.

לא זו בלבד, אלא שהערך הכספי והביקושים למודעות באותם מילים, הם במחירים גבוהים או נמוכים יותר מבעבר.

לחילופין קיימים נושאי תוכן חדשים ומועילים שאין להם כיום שום מענה בעמודי התוכן הקיימים. יש לעדכן עמודים קיימים עם מידע חדש ועדכני כדי שגוגל לא ידרג אותם בעתיד נמוך יותר ועם מידע שאינו רלוונטי למתרחש כיום.

עדכוני האלגוריתם הכי חשובים של גוגל מאז שנת 2011
Image from BrightEdge, March 2023

קידום אתרים בחברות וארגונים גדולים הופך מאז שנת 2023 לתהליך הרבה יותר מורכב ושכולל צלעות רבות ועמוקות בארגון:

  • מעורבות של מנכ"ל, סמנכ"ל שיווק ומנהל פנימי של קידום האתר בארגון – כולל מטרות ותוצאות.
  • תיאום רב יותר עם אנשי IT ו-AI לצד ההון האנושי הרב שיש בארגון כדי להשיג תוצאות מיטביות.
  • טכנולוגיות ופלטפורמות לאימון צוות ה-SEO.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין