איך שיפור מהירות אתר תסייע לכם להגדיל מכירות?

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך שיפור מהירות אתר תסייע לכם להגדיל מכירות?

שיפור מהירות אתר, היא אחד הנושאים שהכי הרבה בעלי חברות ועסקים נוטים לזלזל בהם. בעל עסק צריך לשלם לעובדים, שכירות משרדים, למס הכנסה וביטוח לאומי. צריך לשלם לכולם, אבל שיפור מהירות אתר תביא לכך שהאתר יצליח להכניס הרבה יותר תנועה וככל הנראה לידים. המאמר הזה נכתב כדי שכל בעל חברה, עסק או ארגון שמעוניין, יוכל ליישם לבד מספר פרקטיקות, גם ללא שימור בבעל מקצוע כלשהו, שיאפשרו לו לשפר את מהירות האתר שלו, ככל שמדובר בעסק, זכרו ששיפור מהירות אתר, יכול להביא להגדלת המכירות והרווחים. לכל הפחות, שיפור מהירות האתר לא יוכל להקטין את הרווחים או ההכנסות כמעט בוודאות, אלא אם ייגרם, לעתים רחוקות נזק טכני לאתר.

מי שלא מבינים את החשיבות של שיפור מהירות אתר, שקולים למי שזורקים את כל הכסף שהשקיעו באתר האינטרנט שלכם לפח. שכן, תחשבו על זה כך, השקעתם כל כך כדי להביא את הלקוח לאתר שלכם ודווקא ברגע הקריטי ביותר בכניסה לבית העסק, אתם סוגרים לו את הדלת. זו המשמעות של אתר אינטרנט איטי. אתר אינטרנט מהיר שקול לעסק פיזי שיודע על החשיבות של של נגישות ודרכי הגעה, שיהיו הנוחות ביותר והמהירות ביותר אל בית העסק. 

אם תסתכלו היטב באתרים שבהם אתם מורגלים לגלוש, אתם אולי תבחינו כי רבים מהם מבצעים עבודות תחזוקה עבור תיקון של האתר או הקמה של האתר מאפס שלאחריהם תגלו כי נמצא מולכם אתר בעל נראות הרבה יותר מעניינת יחד עם מעבר מביר וקליל בין הדפים השונים שהוא מציע לקהל הגולשים בו.
אחת הסיבות לביצוע של עדכון אתרים מיושנים הינה עבור שיפור הקידום של האתר במעלה התוצאות במנוע החיפוש של גוגל.

גוגל נתנה את אות הפתיחה ורמזה לא פעם עד כמה דבר זה נוגע לאלגוריתם הסודי שלה, וכך אתרים רבים עוברים ברגעים אלה את העדכון הנדרש על מנת שגם הם ישפרו את מהירות האתר שכעת נמצא בראש סדר העדיפויות של פיתוח וקיום אתר.

גלישה נעימה ללקוחות פוטנציאלים – אל תתנו להם להמתין

כמה פעמים כבר אפשר להיכנס אל אתר ולגלות כי עדיין הוא עולה באיטיות רבה?

גם אם מדובר בחנות וירטואלית של עסק שאוהבים לרכוש בו, הייאוש יגבר על הרצון לגלוש באתר ולרכוש בו מוצרים שונים שלוקח בכל פעם יותר מארבע שניות בממוצע לעלות. במיוחד באתרי איקומרס ומכירות, המשמעות של טעינה איטית היא בוודאות אובדן של הכנסות. כאן אין בכלל ספק, מאחר והוכח שטעינה איטית מביאה להגדלת כמות הנטישה.

כך כל עבודת הקידום האורגני והממומן פשוט הולכת לטמיון. האיטיות של האתר עולה לכם כסף. מכיוון שהתוצאה הסופית הינה גלישה של כמה שניות ומעבר אל הלקוח הבא שעלה בתוצאות החיפוש בגוגל, והרי בעלי עסקים לא רק מחפשים מספר גבוה של כניסות אלא מספר גבוה של רכישות בשורה התחתונה שמביאות רווחים.

זמן טעינת האתר

 

זמן טעינת האתר

השפעה על הדירוג בגוגל, בפרט בתחומים תחרותיים

מאחר ועולמות חוויית המשתמש הולכים וצוברים תאוצה, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, גוגל מעניקה להם יותר ויותר משקל גבוה. כלומר, ככל שהאתר שלכם יהיה מהיר יותר, מבחינת זמני טעינת העמודים, כך הסיכויים שהביטויים שעליהם אתם מתחרים, יעלו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

עד כמה זה מהותי? לעתים מאוד. תחשבו על זה ככה, אתר עם ציון מהירות של 0, יוכל בתנאים מסוימים, להגיע מהעמוד השני של תוצאות החיפוש, אל העמוד הראשון. להיות בעמוד השני של גוגל, משמעותו שאיש לא יקרא את המאמר שלכם, לעומת זאת בעמוד הראשון אתם מקבלים לידים וחשיפה יום יום.

אם האתר אותו מקדמים עוסק בתחום תחרותי, כדאי בוודאות לשכור מומחה שיהפוך אותו למהיר יותר, על מנת שידחק את המתחרים למטה ויעלה את האתר שאנחנו מקדמים מעל לכל אלה. אנחנו בפיגווין למשל, דואגים שבכל בנייה של אתר חדש, יהיה ציון מהירות של מעל ל-90, לעתים אנחנו מגיעים אפילו לציון של 100.

כאמור, גוגל תומכת בשיפור של זמן הטעינה של האתר ויצירה של חוויית גלישה נעימה ומהירה בכל אתר והיא מצ'פרת את המקדמים שנענים אל האתגר בדירוג טוב יותר. כאשר דבר זה מסייע רבות עבור קידום של אתרים רבים שמתחרים על אותן תוצאות חיפוש במנוע החיפוש של גוגל.

כלי לבדיקת מהירות טעינת האתר – גוגל אנליטיקס

מהירות אתר אינטרנט נעה בציונים של 0 ל-100. אתר במהירות 0, ותתפלאו לדעת שיש הרבה כאלה ברחבי הרשת, זה אתר שמפסיד כל יום גולשים שנוטשים וככל הנראה רוכשים את המוצר אצל המתחרים. בתוך הרשימה של אתרים שנטענים לאט תוכלו לגלות שיש חברות ענק מובילות במשק, משרדי עורכי דין ואפילו חברות לשיווק דיגיטלי. תדאגו שהאתר שלכם יטען מהר ובהמשך המאמר אנחנו נסביר כיצד אפשר לעשות את זה. חלק מהפעולות תוכלו גם לבצע בעצמכם, אם לא תרצו לבצע בעצמכם, תוכלו לשכור אנשי מקצוע שמומחים בתחום. ככלל, אנחנו ממליצים לעסקים גדולים וחברות לדאוג לפחות פעם בחודש לבדיקת מהירות האתר שלכם.

התפקיד שלכם כבעלי חברות ועסקים הוא לאתגר את חברות הדיגיטל והספקים שלכם עם ידע מקצועי. דאגו לדרוש מהם להציג בפניכם את זמן טעינת האתר שלכם פעם בחודש. ערכו גם בדיקות באופן עצמאי. 

כבר ציינו שגוגל תומכת בכל האספקט של קידום בעזרת שיפור מהירות הטעינה? ובכן הטענה הזאת מתחזקת עוד יותר עם התוסף לבדיקת המהירות אשר צץ לו בגוגל אנליטיקס, שגם בעזרתו ניתן לבדוק מה דורש שיפור. יש כלים אפקטיביים ונוחים לשימוש מלבד זה של גוגל, כמו PINGDOM, WEBPAGETEST, GTMETRIX שבעזרתם ניתן להבין בצורה טובה יותר איך לקדם עוד קצת את האתר במעלה תוצאות החיפוש.

מחפשים חברת קידום אתרים שיודעת לעשות אופטימיזציה למהירות? הגעתם למקום הנכון, לעוד מידע כנסו לעמוד הבא >>>

כיצד מהירות הטעינה של האתר משפיעה על כמות ההמרות והלידים הנכנסים?

מי שמביט בסטטיסטיקות של גוגל אנליטיקס יכול להבחין בקלות בפרמטר שנקרא "שיעור היציאה".

כלומר, מדובר באחוז הגולשים שלא נכחו אפילו 3 שניות שלמות באתר שלכם.

בדוגמה למטה הצגנו אתר אינטרנט שבו שיעורי הנטישה הם גבוהים מאוד.

יש הרבה סיבות לשיעור נטישה, אבל אחת העיקריות שבהם היא אתר איטי. ברגע שהאתר נטען לאט יותר ויותר גולשים מאבדים את הסבלנות ולא נשארים כי לא הוצג להם התוכן המבוקש.

שיפור מהירות אתר: פחות נטישות ויותר מכירות

ברגע שתשפרו את מהירות האתר שלכם, תגדילו משמעותית את אחוז הקהל שצורך את התוכן שלכם. תפחיתו את זמן השהייה באתר שלכם. למעשה תחשבו על חנות מאוד שירותית שמגיעים אליה מאות קונים בכל שעה, אבל החנות הזאת החליטה שאף אחד לא עומד בתור. כשאין באתר שלכם זמן טעינה ארוך, אתם פשוט לא מאפשרים ללקוחות לעמוד בתור. אין גבול לקיבולת הלקוחות שלכם, כאילו שכרתם עשרות קופאיות שמקבלות את הלקוחות. מדהים לא?

בין אתרים שמקבלים ציון מהירות של עד 20 לאתרים שמקבלים ציון מהירות של 100, ההבדלים הם דרמטיים. שיפור מהירות אתר יביא לכך ששיעור הנטישה באתר ירד משמעותית, ואחוז הגולשים שבפועל ישהו יותר זמן באתר יעלה מאוד. התוצאה וההשלכה הישירה תהיה גם בכמות הלידים הנכנסים, ככל שיותר גולשים יחשפו לתוכן שלכם הסטטיסטיקות ישתפרו ותראו גם שיפור בכמות הלידים הנכנסים ולבסוף גם בהיקפי המכירות.

כיצד לשפר בפועל את מהירות הטעינה של האתר שלכם?

ראשית חשוב לזכור ששימוש רב בתוספים הוא אחד הגורמים להאטת האתר שלכם, אין שיפור מהירות אתר בלי בחירה חכמה ונכונה של תוספים. לפני שנבחר איזה תוספים כדאי להוריד, נתחיל דווקא מהמקום החיובי: איך תוספים כדאי להתקין? לפני כן הסבר של מה אתם הולכים לבצע ולמה, הכל ברמה הטכנית הפשוטה ביותר, שכל אחד ואחת יכולים להבין. 

ברגע שהאתר נטען גם נטענים תוספים שמשפיעים על התוכן המוצג למשתמש. כלומר אלה תוספים שנקראים בשפה המקצועית, תוספי Frontend.

כלומר אלה תוספים שנטענים יחד עם טעינת האתר. השיטות להאצת מהירות האתר, דואגות שרק מה שחשוב ומהותי לטעינה הראשונית של האתר יופיע למשתמש בשניות הראשונות ואילו כל התוספות האחרות, יטענו רק מאוחר יותר, מבלי שהמשתמש ירגיש בכך. 

שימוש בתוספים למטרת שיפור מהירות אתר

אחת השיטות המוכרות והיעילות היא להתקין תוספים המגבירים את מהירות האתר שלכם ולמעשה מיישמים את צורת הטעינה היעילה ביותר. אבל, שימוש בתוספים בלבד לא יספיק ותידרש גם עבודה של מעצב אתרים או מתכנת. שפת CSS ושינויים אחרים נדרשים כדי שהאתר שלכם יטען בצורה חלקה ומהירה הרבה יותר. 

שיפור מהירות אתר אינטרנט באמצעות התקנת תוספים – באיזה לבחור?

לפני שנענה אנחנו ממליצים מאוד למטיבי הלכת, להיכנס אל המאמר הזה באנגלית שמציין את תוספי הגברת המהירות הטובים ביותר בוורדפרס. כל התוספים הללו בחינם. ברמת האופטימיזציה נמליץ מאוד לא להתקין את כולם יחד. בחרו את אחד התוספים ולאחריו בצעו בדיקת מהירות אתר.

Wp rocket

Perfmatters

מחיקת תוספים שבהם אין שימוש

בדקו באיזה תוספים אתם לא משתמשים ואין לכם צורך בהם. בתור התחלה תוכלו לבדוק קודם ולקרוא על כל תוסף ותוסף למה הוא משמש, בטרם תחליטו האם הוא מועיל לכם או לא.

זכרו שככל שתשמשו בפחות תוספים, ככה האתר יהיה מהיר יותר. מאחר ואין למשתמש הממוצע את הדרך לדעת איזה תוספים הם תוספי Frontend (כאלה שעולים ברגע טעינת האתר ומכבידים עליו) ואיזה מהתוספים הם תוספי Backend (כאלה שלא עולים ברגע טעינת האתר). לכן גם כשאתה רוצים להתקין תוסף חדש, תבדקו שהוא אכן מהותי וחיוני. 

עדכון שוטף של תוספים

אחת הבעיות של בעלי אתרים, היא שהם לא מקדישים זמן לעדכון תוספים. יש לעתים אתרים שהתוספים בהם לא מעודכנים במשך שנים ארוכות!!

גם אתם כבעלי אתרים יכולים לעשות זאת לבד. איך מעדכנים תוספים? נכנסים אל מערכת הוורדפרס של האתר. לאחר מכך בוחרים בתפריט הימני את המילה תוספים. מקליקים על תוספים ואז נפתחים בפניכם כל התוספים שמותקנים באתר. לידם תופיע המילה עדכון, במידה ויש גרסה עדכנית יותר. דרך נוספת היא שבמצב שיש תוספים שיכולים להתעדכן, תראו את המספר (2) או (3), ליד המילה תוספים ואז תדעו את המספר של תוספים שאפשר לעדכן. 


החלפה לשרת אחסון מהיר יותר

תתפלאו, לשרת האחסון שבחרתם, יש השפעה מהותית על זמני הטעינה של האתר. איך תדעו האם שרת האחסון שלכם טוען מהר את האתר והבעיה לא מגיעה ממנו? 

שרת אחסון ישראלי בלבד

גם אם יציעו לכם את האחסון המהיר בעולם שנמצא במדינה אחרת, למרחק הפיזי של שרת האחסון מישראל יש השפעה דרמטית על המהירות. השרת הישראלי המהיר ביותר, יהיה מהיר הרבה יותר מהשרת המהיר ביותר במדינה זרה. הסיבה היא שתעבורת האינטרנט מושפעת ממרחק, לא משנה אם אתם בסיבים אופטימיים או שכל הגולשים בישראל יהיו מחוברים לאינטרנט המהיר ביותר. בחרו רק בשרת הנמצא במדינת ישראל. 

נפילות וזמינות השרת

הפתעה, כמו בהרבה דברים בחיים, אין זמינות של 100%. השאיפה היא שחברת האחסון תוכל לשאוף לזמינות של 99.9% שהיא הגבוהה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. כלומר רק ב-0.1% מהזמן האתר לא יהיה זמין לגולשים. כבעלי עסקים, אתם יכולים לדעת אם בשרת שלכם יש נפילות, לפי בדיקת זמינות האתר. אם שמעתם מלקוחות או עובדים שהאתר לא זמין והבעיה היא באחסון, כנראה שאם זה קורה יותר מדי, הזמינות נמוכה ויש להחליף את הספק שלכם. 

שימוש בתמונות בגודל המוקטן ביותר

תמונות רבות מקשות על טעינת האתר ומאריכות את זמן הטעינה, מאידך, אתר ללא תמונות אינו אטרקטיבי למשתמש. שימוש קבוע בתמונות במשקל נמוך אבל רזולוציה גבוהה, יעילות מאוד למטרת הגברת מהירות אתר. נוצר כאן מסלול עדין שבין אטרקטיביות לזמן טעינה. כשאתם מטעינים תמונה חדשה לאתר, נסו להשתמש למשל בתוכנה כמו Irfanview. היא ניתנת להורדה בחינם לגמרי ויכולה להקטין עבורכם כל תמונה שאתם מעלים לאתר. הדרך היא פשוט לשמור את התמונה דרך התוכנה הזו בסיומת JPG.

שיפור יעילות קוד האתר 

אם האתר שלכם נבנה בקוד, לשפר את מהירות הטעינה שלו, יעלה לכם הרבה כסף. הסיבה היא שכל שעה של מתכנת עולה הרבה מאוד כסף. לצערנו, זה עלול להיות סיפור יקר מאוד ושעות עבודה רבות מאוד. ככלל, אתר שנכתב בקוד מתאים בדרך כלל לגופים גדולים מאוד, או לאתרים שבהם יש רישום ומידע של משתמשים ודורשים מערכות מאוד מורכבות. אם יש לכם אתר תדמית בלבד, עדיף שהוא לא יהיה אתר שכתוב בקוד ייעודי.


שכירת מומחה חד פעמי למטרת שיפור מהירות אתר

דרך נוספת לשיפור המהירות, שהיא גם משתלמת מאוד, היא לשכור מספר שעות ממומחה וורדפרס חיצוני, כדי שהוא יבצע עבורכם פעולות טכניות לשיפור מהירות, שלא יהיה ביכולתכם לעשות. כמה זה עולה? ככל שאתם עסק גדול יותר, הפעולות הללו הן הוצאה בטלה בשישים, לעומת הערך שתקבלו.

אפשר בעלות של אלפי שקלים בודדים, להביא לשיפור דרמטי של מהירות האתר שלכם. כמו שכתבנו, יש ביכולתכם לעשות גם הרבה מאוד פעולות בעצמכם, כשחשוב מאוד לתחזק את האתר בצורה שוטפת. אם יש לכם חברה שמתחזקת את האתר שלכם, בקשו ממנה שתדאג לשיפור המהירות שלו, כחלק מהעבודה השוטפת, כך לא תצרכו להוציא דבר על ידי שכירת מומחים חיצוניים.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין