מחקר מילות מפתח – אבל עם הרבה מחשבה מאחורי זה

לאלו מכם שעדיין לא מבינים בתחום קידום האתרים, מחקר מילות מפתח זו אחת הפעולות הכי חשובות בתהליך כולו של שיווק אתרים וקידום האתר. על מנת שנוכל לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי אנו חייבים להבין את צרכי הלקוח, להבין במה הלקוח מתעסק, מה הם השירותים או המוצרים הכי נמכרים שלו על מנת שנוכל להשקיע מחשבה רבה בבחירה נכונה של מילות מפתח בשביל קידום האתר.

יש משהו שחשוב להבהיר, מחקר מילות מפתח אינו מתבצע פעם אחת בלבד, אלא לאורך כל הפרויקט, כדאי שתקציבו זמנים להוספת ביטויים לקידום האתר (על זה נרחיב בפוסטים הבאים).

אלו השאלות שאנחנו תמיד שואלים את הלקוחות שלנו לפני מחקר מילות מפתח:

  • מה התחום עיסוק? (אפילו שזה ברור) אנא פרט לי על העבודה השוטפת שלך ביום יום (ככה מקבלים הרבה מידע שלא בהכרח הייתם מקבלים ממנו).
  • מה השירותים / המוצרים הכי נמכרים שלך?
  • מה השירותים / המוצרים הכי חשובים לך שימכרו?
  • האם יש ביטויים שאתה מודע להם שחשובים לך לקידום?
  • מי הם המתחרים הבולטים שלך?

עוד קצת לפני הפרקטיקה

המטרה היא להבין את צרכי הלקוח, לכוון אותו בצורה הטובה ביותר לביטויים החשובים ביותר לקידום שלו, לא פעם קרה לי שלקוחות, משום מה, החליטו שהם רוצים לקדם ביטויים שלא כל כך מדברים על העיסוק שלהם אלה יותר תת עיסוק שלהם, לכן חשוב מאוד שתבינו את תחום הלקוח, תכירו את המתחרים וכך תוכלו להוציא מחקר מילים טוב לאתרי לקוחות שלכם. במאמר הזה נעבוד עם מספר כלים כמו: מתכנן מילות המפתח של גוגל, SemRush.

לצורך דוגמאות החלטתי לבחור בתחום "אדריכלות ועיצוב הפנים".

** כל הנפחי חיפוש אשר מוצגים לכם על פי מתכנן מילות המפתח של גוגל הינם אך ורק כאשר ישנו פרסום ממומן על הביטויים האלו! ישנם ביטויים שהנפחי חיפוש שלהם יהיה 0 מכיוון שלא מבצעים עליהם פרסום ממומן, הכי טוב לבדוק בגוגל אם יש AUTO COMPLETE לביטויי שאתם רוצים, אם כן זאת אומרת שיש נפחי חיפוש אך כנראה שמעט.

אז שנתחיל? פרקטיקה עם דוגמאות

בדיקת האתר

לפני הכל תכירו את האתר, תבדקו אילו עמודים יש באתר, תקראו קצת תוכן באתר ותנסו להבין עוד קצת את התחום. (פעולה שלא אמורה לקחת יותר מ 15 דקות), באמצעות עמודים באתר נוכל לדעת גם איזה ביטויים נרצה לטרגט על כל עמוד (אבל זה יגיע בשלב מאוחר יותר).

מחקר ביטויים של מתחרים

לצורך זה אני אישית משתמש בכלי SemRush, הכלי הזה בתשלום אך יש לו גירסה חינמית שמציגה עד 10 ביטויים מקודמים של מתחרים, כך נוכל לדעת מה הם הביטויים הכי מקודמים של המתחרים שלנו ובנוסף לבדוק איזה ביטויים נרצה לאסוף. ראו דוגמא לפי תצלום המסך.

מחקר מילים בשבילנו

עכשיו בתהליך הזה אני נכנס למתכנן מילות המפתח של גוגל, ומכניס את 2 הנושאים המרכזיים שלי:

ולוחץ קבל רעיונות, לאחר מכן תעברו לעמור שבו תוכלו בקלות למצוא ביטויים נוספים בתחום ולסמן את הביטויים החשובים לכם לקידום, אחרי כל הפעולה הזאת נוריד לקובץ אקסל את כל הביטויים:

תירגוט הביטויים לפי עמודים קיימים

לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח והורדנו את קובץ האקסל של כל הביטויים שבחרנו רצוי לעשות סינון ולהתמקד בביטויים החשובים ביותר לתחילת הפרויקט (כל פרויקט שונה מהאחר אז שימו לב). הפעולה הזאת מאוד פשוטה:

  1. יש עמוד קיים שאפשר לבצע לו אופטימיזציה לביטויים מסוימים? מצויין! מסמנים אילו ביטויים אנחנו רוצים לקדם על אותו עמוד.
  2. לא קיים עמוד המתאים לביטויים מסוימים? אז פותחים עמוד מתאים לביטויים האלו.

אזהרה!

ישנם מקדמים רבים אשר פותחים עמוד לכל ביטוי לקידום, פעולה זה כבר לא נכונה בקידום אתרים של היום. שימו לב שאתם יכולים לבצע אופטימיזציה לעמודים עם ביטויים נרדפים / ביטויים עם הטיות שונות למשל: "מעצב פנים" "עיצוב פנים", דוגמא נוספת: עמוד ראשי של האתר שמדבר על עיצוב פנים ואדריכלות נוכל לתרגט עליו את הביטויים הבאים: "עיצוב פנים" "מעצב פנים" "אדריכלות" "אדריכל" "אדריכלות ועיצוב פנים" ועוד….

היום גוגל הפך להיות חכם הרבה יותר באמצעות העדכון RankBrain שבוצע לו כמו שתוכלו לקרוא במאמר הזה, לכן, תבדקו בגוגל באמצעות חיפוש של ביטויים שאתם רוצים לקדם האם הוא קולט מילים נרדפות או ביטויים דומים, למשל: אם אני מחפש בגוגל "אדריכלות" אפשר לראות שהוא מסמן ב BOLD באחד התוצאות גם את הביטוי "אדריכל" זאת אומרת שהיום יותר מתמיד גוגל מזהה מילים דומות, אז קחו את זה בחשבון.

מעוניינים שנעשה עבורך את מחקר מילות המפתח ונקדם עבורכם את האתר? לחצו כאן!

לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית
בהתאמה אישית השאירו פרטים!