קידום אורגני בטיקטוק: הזדמנות חשיפה אדירה שמחכה לבעלי עסקים

בשנת 2023 כבר כל חברה או עסק מבינים שהם חייבים להיכנס גם לפלטפורמת הטיקטוק.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קידום אורגני בטיקטוק: הזדמנות חשיפה אדירה שמחכה לבעלי עסקים

בשנת 2023 כבר כל חברה או עסק מבינים שהם חייבים להיכנס גם לפלטפורמת הטיקטוק.

להיכנס, משמע להתחיל לייצר תוכן שנון בעקביות כדי לא לפספס מיליוני ישראלים שעושים שימוש בטיקטוק כמעט בכל יום.

אפשרויות החשיפה האורגנית בטיקטוק, מזכירות את פייסבוק של שנת 2008. אז פוסטים היו מגיעים לחשיפה אדירה.

הדבר המדהים בטיקטוק הוא שהיא נשארה בין הרשתות החברתיות הבודדות, שניתן להשיג בהן חשיפה אורגנית משמעותית כמו שהייתם יכולים רק לחלום עליה, אם הייתם משקיעים בפרסום ממומן.

טיקטוקרים מצטיינים מגיעים למאות אלפי חשיפות בחודש ואפילו מיליון חשיפות בחודש.

נכון, לא כולם יהפכו לטיקטוקרים ויראליים. אבל, להפסיד מראש את כרטיס ההרגלה הזה אל מיליוני בני אדם וללקוחות פוטנציאליים, זה בוודאי יהיה מהלך שאינו חכם.

מפרסמים גדולים עדיין לא גילו את החשיפות האורגניות בטיקטוק ומשרדי פרסום ענקיים לא נמצאים בכלל בזירה הזו.

מה שעוד מפתיע בטיקטוק, זו היכולת לייצר בה תוכן מקצועי, למשל פיננסי מסוגים שונים ולגלות שיש לזה קהל אורגני שמגיע אליכם גם מחוץ לקהל העוקבים שצברתם.

איך עובד האלגוריתם של טיקטוק?

היכולת שלכם לייצר סרטון ויראלי בטיקטוק לא תלויה בכמות העוקבים שלכם.

יש מצב שבו אין לכם כלל עוקבים ותקבלו בוסט משמעותי מאלגוריתם שנקרא For You. זהו המצב שהוא מסך הבית בכל אפליקציית טיקטוק והוא חושף לכם רנדומלית סרטונים שונים. במידה והאלגוריתם של טיקטוק הבין שהסרטון שלכם מעניין וקיבל הרבה תגובות או לייקים, הוא יבחר לקדם אותו יותר ויותר.

לא הרבה אנשים יודעים את זה, אבל לעובדי טיקטוק יש מעין "כפתור סודי" המאפשר להם לדלג על האלגוריתם ולבחור אילו סרטונים יהפכו לויראליים.

העובדים של טיקטוק יכולים לבחור בעצמם אילו סרטונים הם אהבו ובכך לייצר להם חשיפה אדירה.

אנחנו לא יודעים איך זה עובד בפועל עם עובדי טיקטוק בישראל, אבל האפשרות הזאת קיימת וממשית. כך שאם אתם יוצרי תוכן שאהובים על עובדי טיקטוק, זכיתם.

רמת המעורבות של משתמשים בטיקטוק היא גבוהה משמעותית לעומת פלטפורמות אחרות

הרבה שואלים את עצמם למה להשקיע דווקא בטיקטוק? אנחנו יודעים שבעולמות הרשתות החברתיות, מה שקובע את מידת היכולת לייצר הכנסות והמרות, זו מעורבות הקהל.

הנתונים של טיקטוק עצמה מראים שרמת המעורבות של משתמשים בטיקטוק גבוהה לעומת רשתות חברתיות אחרות.

ככל שהמעורבות גבוהה יותר ככה ההשפעה על המותג שלכם או המיתוג האישי שלכם יותר משמעותית, מאחר והמשתמשים הם אקטיביים והתכנים מעוררים בהם רגש.

מודל המעורבות והחשיפה של טיקטוק - האם הרשת החברתית פיצחה את השיטה?
רמת המעורבות של המשתמשים בטיקטוק הרבה יותר גבוהה ובמיוחד כשמדובר בתוכן אורגני בטיקטוק

מהם סודות הקידום האורגני בטיקטוק?

יצירה עקבית והתמדה ביצירת תוכן

הטיקטוקרים המצליחים לא הפכו לכאלה, מבלי שהתמידו עוד ועוד ביצירת התוכן שלהם. גם כאלה שיצרו תוכן שלא הניב להם את התוצאות הרצויות, המשיכו והמשיכו, עד שלפתע הצליחו לפרוץ לתודעה.

אתם חייבים להתמיד ביצירת תוכן, כל הזמן, גם אם אתם בטוחים שזה לא עובד. ככל שתעשו את זה, תגיעו לסרטון המנצח שיתחיל לסלול עבורכם את הדרך לחשיפה משמעותית ופרסום.

@shoham_levyקטע מתוך פרק 65 של הפודקאסט המירוץ לדירה עם ימית אפריאט – חפשו אותנו בכל אפליקציות הפודקאסטים #השקעות_נדלן #להרוויח_מנדלן #יחסי_ציבור_ופודקאסטים_לחברות פרק 65 – רכבת הרים במסע היזמות של נטע אור: בלימה, סיבוב ונסיקה כשאתם משוחחים עם יזמי נדל"ן, הם רגילים לדבר אתכם על הצלחות. זהו עולם ללא כישלונות, כולם חושבים לעצמם. אבל, אנחנו יודעים שלא, פשוט כמעט אף אחד לא מדבר. אז בחרנו לארח לרגל חודש האישה, את נטע אור, שהדליקה לנו את האור בחדר היזמים והתברר שיש גם כישלונות. בחצי השנה הראשונה לאחר היציאה שלה לעצמאות, נטע אור יצאה לדרך עם 7 פליפים בארה"ב, שהניבו תשואות פנומנליות של 25%-40%. הבוסט היה מטורף. נטע האמינה מאוד ביכולות שלה. והיא המשיכה ל-35 פליפים נוספים. חלקם הסתיימו במפח נפש, היא לא ביססה את האופרציה המקומית שלה. אבל יש לזה המשך טוב… היא הצליחה להחזיר את ההפסדים שלה. ביססה עסק מצליח של יזמות נדל"ן בארה"ב. בנטע יש כנות מיוחדת. היא חושפת גם את הצדדים הפחות טובים, מדברת איתנו על ההפסדים, באותה נשימה בה היא מציגה את ההצלחות. פליאה עמוקה בשקיפות שהיא מציגה בפרק, והופ, קיבלנו קודם שיעור ביזמות לפני השקעות. כדי לשמוע על המסע המרתק, מוזמנים להאזין לפרק בכל אפליקציות הפודקאסטים וביוטיוב: אפל פודקאסט: https://apple.co/40uiYS1 גוגל פודקאסט: https://bit.ly/3FFFAH5 ספוטיפי: https://spoti.fi/3M1RAqL לצפייה ביוטיוב: https://bit.ly/3lxAZQH♬ original sound – Shoham Levy

מקוריות, שנינות ועניין לגולש – המפתח לסרטונים ויראליים בטיקטוק

כדי לדעת איזה תוכן אורגני יעבוד בטיקטוק, תסתכלו בעצמכם, איזה סרטונים הצליחו הכי הרבה ליוצרי תוכן אחרים.

תתחקרו את הסרטונים המצליחים ותחשבו עם עצמכם מה הוביל את אותם הסרטונים להצלחה כה גדולה.

תנסו לחקות אותם בדרך המיוחדת שלכם, עם הסגנון שלכם, וככה תוכלו לבנות לעצמכם שפת מיקרוקופי שיכולה להיות בעלת פוטנציאל לקידום אורגני משמעותי בטיקטוק.

גלו מעורבות עקבית ותענו לגולשים שלכם על התגובות שלהם

המפתח לייצר מעורבות של גולשים הוא לענות להם. יצרתם סרטון וקיבלתם תגובות? תגיבו לקהל היעד שלכם.

נסו לעורר תגובות של הקהל על הסרטונים והתכנים שאתם מעלים כדי לעורר בו את הרגש והרצון להמשיך ולעקוב.

להשקיע בתיאור הסרטון שלכם בטיקטוק כדי לעלות בחיפושים אורגניים של משתמשים

אנחנו ממליצים לכם דווקא להעלות סרטוני טיקטוק מהמחשב ולא מהסלולר.

ההמלצה הזו לכאורה נשמעת מפתיעה.

ברגע שאתם מעלים סרטונים מהמחשב, קל יותר לשלוט בתכנים הכתובים שעולים עם הסרטון. המסך של המחשב מאפשר לראות את התמונה על מסך גדול.

קל יותר להקליד ולהוסיף תיאורים שונים לסרטון, כאלה שיביאו אותו לעוד ועוד חשיפה אורגנית בטיקטוק.

הרבה מאוד מעקרונות הקידום האורגני בטיקטוק מקבילים לעולם SEO וקידום אתרים אורגני. ככל שהתיאור יהיה מפורט ועשיר יותר, ככה האלגוריתם ירצה להציג אתכם ליותר ויותר אנשים.

החשיבות של שימוש בהאשטאגים לקידום אורגני של העסק בטיקטוק

בניגוד לפייסבוק, לינקדאין ורשתות חברתיות נוספות שבהן ההאשטאגים כבר פחות משפיעים, בטיקטוק להאשטאגים יש משמעות גדולה על הקידום שלכם.

האשטאגים רבים מסייעים לטיקטוק לקטלג את התוכן שלכם לקהל היעד ולהציג אותו בצורה אורגנית לאנשים שמתעניינים בו.

עם זאת, זה לא אומר שאם תעשו שימוש בהאשטאגים רבים, תצליחו אכן להשיג תפוצה אדירה תמיד. אבל הפוטנציאל של סרטונים מדויקים שכוללים האשטאגים היא משמעותית בהיקפי החשיפה.

שימוש בקידום האורגני של טיקטוק לחיזוק פלטפורמות אחרות שלכם

אחד היתרונות הגדולים של טיקטוק היא היכולת לחזק נכסים דיגיטליים אחרים שלכם, וכל זאת מבלי להשקיע בכלל כסף.

אנחנו נסביר כיצד זה עובד. במידה והתוכן האורגני בטיקטוק מייצר עבורכם הצלחות גדולות, עוקבים וחשיפה משמעותית, יש ביכולתכם, להפנות את אותם עוקבים לחיזוק פלטפורמות אחרות שלכם בצורה אורגנית.

למשל, ישנן אינספור דוגמאות לחיזוק של פודקאסטים באמצעות טיקטוק. הדרך לקדם למשל ערוץ פודקאסט הוא לייצר קטעים מעניינים ומרתקים מהפודקאסט ולהפנות את המאזינים לאפליקציות הפודקאסטים. כך באמצעות כלים שלובים בשיווק אתם מחזקים את החשיפה של העסק.

זה יכול להיות גם אתר האינטרנט שלכם שאליו תפנו את הגולשים עם לינקים למאמרים או לתכנים שאתם רוצים ובכך לייצר ממש מכירות.

אסטרטגיית תוכן אורגנית שתביא לכם מכירות והכנסות מטיקטוק

בסופו של יום, ישנם טיקטוקרים רבים שאין להם אסטרטגיה ממשית כיצד להמיר את כל החשיפה למכירות.

הגישה של מרבית הטיקטוקרים המתחילים היא להעלות סרטונים בצורה עקבית, ללא תכנית מסודרת.

אבל אם תייצרו תכנון ותכנית מסוימת להעלאת הסרטונים, תצליחו להוביל את העוקבים ואלה שנחשפים לסרטונים שלכם.

למשל, לבחור בלייצר סדרה של 10-20 סרטונים שמעניקים ערך ותובנות כלכליות חשובות. בסוף אותה סדרה תבחרו לייצר סרטון מושקע שמציע לאותו קהל שבניתם מוצר מסוים ואז לבחון את מידת ההיענות של הקהל שנתן בכם אמון במוזר.

ללא אסטרטגיית תוכן מוסדרת כזו שתביא לכם ותביא אתכם להשלים ולהגשים את המטרות שלכם. בסופו של יום התוכן מייצר לכם מיתוג, אבל ללא מכירות והכנסות שנובעות מהפלטפורמה, המוטיבציה שלכם להשקיע בה תהיה נמוכה.

אחרי שתבנו את אסטרטגיית התוכן והטקטיקה שעובדת לכם, תוכלו להמשיך ולהתמיד בה. היופי שבחירה בכל סוג של טקטיקת סרטונים, לא תמנע מכם בהמשך הדרך לתקן ולייצר סרטונים טובים יותר. הקהל לא ישפוט את הסרטונים הקודמים שלכם כלא מעניינים, אם בהמשך תייצרו סרטונים מעניינים ואטרקטיביים הם אלה שיקבעו את מידת החשיפה האורגנית העתידית שלכם בטיקטוק.

חשוב שאסטרטגיית התוכן שלכם תביא בסופו של דבר את הלקוחות לסוף המשפך, כלומר ביצירת תנועה מהרשתות החברתיות אל האתר שלכם למשל. בדרך הזאת, הלקוחות מגיעים אל קצה המשפך ונפגשים אתכם בפועל ולא עם הפרופיל שלכם ברשת החברתית.

שביל הזהב: שילוב בין תוכן אורגני לתוכן ממומן בטיקטוק מביא לאפקט חשיפה הרבה יותר משמעותי

על פי מחקר שערכה טיקטוק עצמה. האפקט הגדול ביותר של תוכן אורגני יהיה כאשר תשלבו אותו עם קידום ממומן.

נכון, לא מפתיע שיוצא מחקר כזה מטעם טיקטוק שמעוניינת שתוציאו כמה שיותר כספים על קידום ממומן בטיקטוק ולייצר לעצמה הכנסות.

אבל עם זאת, הטיעון הזה נשמע הגיוני ונראה שכל עסק שרוצה להרוויח ייתן עדיפות למפרסמים שמשקיעים כסף גם בקידום ממומן.

אז מה מומלץ לעשות? אל תהיו קמצנים. כן כן, תשקיעו בשיווק שלכם ואל תצפו שכל הצפיות והתוכן יתקדם בצורה חינמית וכך תביאו אליכם עשרות לידים מדי חודש.

גם תקציב קידום ממומן של 1,000 שקלים בחודש יעשה את העבודה ויחשוף אתכם לקהל הרבה יותר גדול ומשמעותי.

ואם אתם עסק שאין לו להוציא אפילו 1,000 שקל בחודש על קידום ממומן בטיקטוק, סורי, אתם בביזנס הלא נכון.

הכלים החדשים שהשיקה טיקטוק כדי להעלות לכם את החשיפה האורגנית

אחרי שיוטיוב השיקה את היכולת לקדם באופן ממומן כל וידאו שתבחרו עוד בשנת 2008, ואילו פייסבוק השיקה את היכולת לקדם פוסטים בשנת 2012, אליהם הצטרפה טיקטוק רק בחודש פברואר 2023.

למרות שכיום טיקטוק היא גן עדן ליוצרים דיגיטליים אורגניים, אף אחד לא מבטיח שזה יימשך ככה. ייתכן מאוד שבשלב מסוים טיקטוק תרצה להגדיל מאוד את ההכנסות שלה ותגביל את החשיפה למי שלא מבצעים קידום ממומן. פייסבוק עשתה את זה לפני עשור ולא מן הנמנע שטיקטוק תלך בעקבותיה.

טיקטוק מאפשרת קידום של פוסטים אורגניים וקמפיינים ליצירת מעורבות ושליחת הודעות ליוזרים, כך שהמטרה שלהם היא לייצר פניות אקטיביות לבעל העסק.

טיקטוק מול אינסטגרם: במה כדאי לעסק להשקיע כדי לפתח נוכחות?

אחת השאלות היא באמת נוגעת להיכן העסק רוצה להשקיע יותר. האם הוא עסק של אינסטגרם או עסק של טיקטוק?

מדובר בשאלה אסטרטגית, מאחר ויש משתמשים שנמצאים יותר באינסטגרם על פני טיקטוק.

שיקול נוסף הוא סוג העסק. אינסטגרם מאופיינת יותר בעסקים בעולמות הבידור, פנאי, אופנה, דוגמנות ועוד. בטיקטוק בולט מאוד גם הנושא של פינטוק ופיננסים, כך שלעסקים מעולמות הללו יש הזדמנות לפתח נוכחות משמעותית.

לא כל תוכן אורגני שיצליח בטיקטוק, יצליח גם באינסטגרם ולהפך. האלגוריתם של שתי האפליקציות הוא שונה.

הבדל ראשון הוא צריך לזכור שבאינסטגרם ניתן להעלות גם תמונות ואינסטגרם הצליחה מהעלאה של תמונות, בעוד שטיקטוק היא אפליקציית סרטונים בלבד.

אינסטגרם רילס הלכה וצברה תאוצה אבל כעת הורידה את החשיפה של סרטונים אורגניים. טיקטוק היא מבין היחידות שמאפשרות חשיפה של סרטונים אורגניים בצורה משמעותית.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין