בניית אתר אינטרנט – באיזה מקרים זהו צורך מהותי ומתי לוותר?

באחת השיחות האחרונות שערכנו עם לקוח פוטנציאלי, דיברנו על הפודקאסט שהוא מקים כערוץ שיווק משמעותי. אנחנו לגמרי מאמינים בפודקאסטים ככלי מרכזי ואפקטיבי ביותר, אבל אז שאלנו אותו לגבי בניית אתר אינטרנט. לפתע, השתרר שקט בצד השני של הקו. הלקוח, משרד תיווך גדול באזור המרכז, סיפר שלדעתו בניית אתר אינטרנט היא הפקס של בעלי העסקים. מבלי לפסול את מה שאמר, השבנו כי אתר אינטרנט הוא אינו פקס, מאחר והוא אמצעי שיווק דיגיטלי ומתאים את עצמו לכל שינוי דיגיטלי, בכל פלטפורמה. אבל לא רק, הסברנו את האג'נדה המלאה שלנו לגבי בניית אתר אינטרנט וכי לדעתנו, החשיבות שלו רק הולכת ועולה ולא פוחתת.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בניית אתר אינטרנט – באיזה מקרים זהו צורך מהותי ומתי לוותר?

באחת השיחות האחרונות שערכנו עם לקוח פוטנציאלי, דיברנו על הפודקאסט שהוא מקים כערוץ שיווק משמעותי. אנחנו לגמרי מאמינים בפודקאסטים ככלי מרכזי ואפקטיבי ביותר, אבל אז שאלנו אותו לגבי בניית אתר אינטרנט. לפתע, השתרר שקט בצד השני של הקו. הלקוח, משרד תיווך גדול באזור המרכז, סיפר שלדעתו בניית אתר אינטרנט היא הפקס של בעלי העסקים. מבלי לפסול את מה שאמר, השבנו כי אתר אינטרנט הוא אינו פקס, מאחר והוא אמצעי שיווק דיגיטלי ומתאים את עצמו לכל שינוי דיגיטלי, בכל פלטפורמה. אבל לא רק, הסברנו את האג'נדה המלאה שלנו לגבי בניית אתר אינטרנט וכי לדעתנו, החשיבות שלו רק הולכת ועולה ולא פוחתת.

בכלל, אם נסתכל על שלוש השנים האחרונות, במהלכן גם עברה עלינו מגיפת הקורונה, מספיק להסתכל על חברה או מנייה כמו WIX (שאיננו מאמינים בבניית אתרים דרכה), כמה היא הפכה יותר ויותר פופולרית. לא בכדי, המפץ הדיגיטלי השני של האינטרנט, שלישי אם תרצו, התרחש רק במהלך הקורונה. השימוש באינטרנט והמעבר לצריכת תכנים באינטרנט רק הולך ומתחזק ולא נחלש.

מה אפשר ללמוד מחברות הדיגיטל על בניית אתר אינטרנט? 



הוכחה נוספת לנחיצות של אתרי אינטרנט, אפשר לקבל ממה שעושות חברות דיגיטל עבור עצמן. חברות דיגיטל רוכשות פעמים רבות, כמה וכמה אתרי אינטרנט ומתחזקים אותם, עבור עצמן. הסיבה המופשטת היא שאתרי אינטרנט עבור מי שיודע לתחזק אותם, משמשים כנכסים דיגיטליים, אבל גם כערוצי שיווק ותנועה נוספים ומהותיים. עבור חברות חברות דיגיטל השאלה היא לא האם לבנות אתר אינטרנט אלא כמה?

היקף התנועה לאתרי אינטרנט בארה"ב על פני שנים
נתונים שמבוססים על אתר המידע והסטטיסטיקה הגדול בעולם, Statista


בעלי עסקים, עצמאיים, מנהלי חברות ותאגידים ברחבי העולם כולו מבינים כיום כי חשיבותו של אתר אינטרנט הינה בין הגבוהות ועל מנת להצליח בעידן האינטרנטי אין מנוס מבניית אתר אינטרנט מצליח.

על מנת להכיר מעט את עולם האינטרנט ולסלול את הדרך כהלכה חשוב להכיר פרמטרים בסיסיים אודות האינטרנט ואופן בניית האתר הרצוי. שאלות רבות כגון אופן ההצלחה בהתבסס על אתר האינטרנט, אופן משיכת הלקוחות אל האתר, האופן בו לקוחות המבקרים באתר הופכים לקונים ממש – כל אלו הינם חלק מהחורים בידע אותם חשוב להשלים על מנת לבנות אתר אינטרנט מצליח ולהיות מעורבים בתהליך הבנייה של האתר.

למה לבנות אתר אינטרנט בעשור השלישי של המאה ה-21?

אתר אינטרנט כאמצעי שיווק Pull מבין היחידים שקיימים

לפני הכל נסביר בקצרה את ההבדל בין שיווק Pull לשיווק Push. שיווק בדחיפה, או שיווק Push, הוא כל פרסום שאתם רואים בטלויזיה, בקידום ממומן בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכל אמצעי אחר. למעשה כל פרסומת שאליה אתם נחשפים, למעט מודעות בעת חיפוש אקטיבי בגוגל הן שיווק Push. ברגע שמנסים לתת לנו מוצרים בדחיפה, הנטייה היא לסרב. אנחנו מרגישים שמישהו מנסה למכור לנו. כיום השיטה של מנסים למכור לנו, היא יוצרת דחייה הרבה יותר גדולה מבעבר.

נכון לשיטות של פרסום יש יתרון של חשיפה ובניית מותג, אבל אנחנו לרגע מדברים טכנית על המשמעויות של אתר אינטרנט.

אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי שאתם בונים בעולם הנדל"ן של האינטרנט. השימוש באינטרנט רק הולך ועולה גם בשנת 2022 ויעלה גם בשנים הבאות, תחשבו שלפני עשור, להרבה פחות אנשים היו סמארטפונים. והאינטרנט קיבל בוסט אדיר רק בעשור האחרון מאז כניסת הסמארטפונים לעולמנו. אז תזכרו שאם אין לכם אתר, אתם מפסידים את כרטיס ההרגלה כדי לפגוש את כל אותם מיליונים רבים של ישראלים שלפחות פעם ביום מחפשים משהו בגוגל. בעיננו בפינגווין, זהו וויתור שנראה לא הגיוני בכלל.

אכן אפשר גם להקים עמוד פייסבוק עסקי, ערוץ יוטיוב, להעלות תכנים בטיקטוק ובאינספור פלטרפומות שונות. בסופו של דבר, החלטה של לקוחות רציניים, האם לרכוש מכם משהו, תעבור תמיד באתר האינטרנט שלכם. יבקשו לקרוא עליכם, להכיר אתכם ולדעת מה אתם עושים כיום.

 

אתר אינטרנט מצליח
אתר אינטרנט מצליח


מתי כדאי לוותר על בניית אתר אינטרנט? רמז: כמעט אף פעם

אם אתם עסק קטן מאוד, מתחיל ודל מאוד במשאבים, ייתכן שיהיה נכון מבחינה תפעולית ותזרימית לדחות את ההקמה של אתר אינטרנט שעלול להיות הוצאה כבדה מדי. במקרה הזה יש כמה אפשרויות חינמיות לבניית אתר אינטרנט דרך חברות כמו WIX או החברה הזו

לדעתנו, אם אין לכם כסף ומשאבים, עדיף לכם להקים אתר חינמי ולכל הפחות לרכוש דומיין ולשלם עליו סכום נמוך כל שנה, מאשר שלא יהיה לכם אתר בכלל. תוכלו גם להשקיע סכום נמוך מאוד באתר פשוט, כדי שגוגל יתחיל לאנדקס את העמודים ואולי יגיעו אליכם לקוחות ראשונים דרך האתר.

כלומר אם אתם עוסק פטור שמכניס כמה אלפי שקלים בחודש וכולם משמשים לכם למחיה, ייתכן שתצטרכו להמתין למעבר להגדרה של עוסק מורשה כדי להשקיע השקעה רצינית בהקמת אתר. לכן בניית אתר חינמי היא האופציה האפשרית כעת עבורכם. אבל מה שחשוב זו התודעה וההבנה כי בניית אתר אינטרנט היא צורך מהותי. אם תבנו אתר חינמי, תתחילו להתרגל לצורך של אתר באינטרנט. 

סוג נוסף שלא מעוניין לבנות אתר אינטרנט הם עסקים שבפעילות שלהם יש מסתוריות או חיסיון, שלא מאפשר לחשוף יותר מדי פרטים, הם בהגדרה עסקים שמבקשים להיות אנונימיים. עם זאת, הם צריכים לזכור שהם מאבדים ערוץ שיווק משמעותי. הגישה של לא נבנה אתר אינטרנט כדי להישאר מסתוריים ושלקוחות ישאלו על שיטות העבודה שלנו, לא עובדת יותר, הלקוחות מעוניינים לקבל מידע ואינפורמציה ועליכם לבנות אתר כדי לספר להם אותה. 

היתרון של מנועי החיפוש רלוונטי רק אם החלטתם על בניית אתר אינטרנט

מנועי החיפוש באינטרנט הינם למעשה האמצעי המדרג את אתרי האינטרנט השונים ומספק את התשובות לשאילתות של הגולשים. גולש המעוניין למצוא בעל מקצוע מסוים יקליד את תשובתו למנוע החיפוש וזה בתמורה ייתן לו מספר תשובות אפשריות.

אם אין לכם אתר אינטרנט, ואתם בונים רק על נכסים דיגיטליים כמו עמוד פייסבוק ולינקדאין עסקי, ערוץ יוטיוב ועוד, אכן לקוחות יוכלו להגיע לערוצים הללו גם מחיפושים באינטרנט. אבל, זכרו שאתר האינטרנט הוא האמצעי שניתן להתאים אותו בצורה הטובה ביותר, כדי לייצר המרות והתקשרות של לקוחות. 

אתר אינטרנט, שנבנה בצורה נכונה, הוא הכלי הטוב ביותר שקיים גם בשנת 2022 כדי לפגוש את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, כשהם מחפשים משהו. אתר אינטרנט שיוגדר נכונה ובצורה מקצועית, מבחינת מילות מפתח, יגדיל את הסיכויים שתפגשו את הלקוחות ברגע הנכון. תזכרו, שמלבד פרסום ממומן בגוגל (אותה פלטפורמה של חיפוש אתר), אין עוד אף כלי שיווק שעונה על הצורך של Pull במקום Push.

אבל לא די בבניית אתר אינטרנט, קידום אתרים מקצועי יבטיח כי האתר יצליח להגיע לדירוגים הראשונים של מנוע החיפוש ויעקוף אתרי אינטרנט אחרים. כלומר, בניית אתר אינטרנט היא רק שלב אחד, בהנגשת התוכן והמידע שלכם לגולשים.

בניית אתר אינטרנט כאמצעי להנגשת מידע, תוכן ואינפורמציה בדרך לקבלת החלטות של לקוחות

תוכן ואופטימיזציה של אתר האינטרנט הינו בין הגורמים המהותיים בבנייתו. הם גם אחת הסיבות המרכזיות שבעלי עסקים זקוקים לאתר אינטרנט. אין עוד כלי, מלבד אתר אינטרנט, שיכול לרכז בצורה אינפורמטיבית וברורה את כל המידע על העסק שלכם. חשבו על זה כך, גם בעמודי פייסבוק ושאר נכסים דיגיטליים, יכולת ההתמצאות היא מוגבלת ולא נוחה. 

אנחנו בפינגוין רואים שבאתרי אינטרנט שבנינו, עמודים המספרים על ההיסטוריה של העסק, הצוות, המייסדים והבעלים, זוכים לזמני הקריאה הארוכים ביותר. זה לא בכדי, כאנשים אנחנו רוצים לעשות עסקים עם אנשים שעליהם אנחנו סומכים. ככל שאנחנו יכולים להציג להם מידע אמין, מהותי ומדויק, כך אנחנו מחזקים את ההחלטה שלהם, מבלי שידענו על כך. 

תיאור העסק או הארגון, בצורה נכונה ואינפורמטיבית, הינו חלק מהגדרתו עבור מנועי החיפוש ולא רק עבור המשתמשים האנושיים באתר. הגדרת האתר תאפשר לגולשים להגיע בקלות אל האתר שלכם מאחר והוא יוגדר תחת מילות המפתח שהם מחפשים.

בעת בניית אתר אינטרנט, חשוב מאוד לאפיין מראש את הנושאים שבהם יעסקו העמודים, מילות המפתח ואת התוכן שיופיע בכל עמוד ועמוד. בפועל תהליך האפיון הוא התכנון של התוכן והעמודים באתר.

על איזה נושאים חשוב לתת דגש בעת בניית אתר אינטרנט?

מהירות האתר

מהירותו של אתר האינטרנט הינה פרמטר המשפיע משמעותית על החלטתו של הגולש אם להישאר באתר או להמשיך הלאה. ברוב המקרים, גולשים מחליטים בתוך חצי דקה האם האתר נראה להם מתאים או לא. אם אתר האינטרנט לא מצליח לעלות עד לשלב זה, סביר להניח שהגולש פשוט יעזוב.

לפיכך על מנת להצליח לכבוש את ליבו ואת אצבעותיו של הגולש חשוב לדאוג כי האתר יעלה במהירות ויקודד היטב על ידי בוני האתרים. חשוב לבנות את האתר על מערכת שניתן יהיה לשפר את מהירותה במידה ויהיה צורך בכך. בניית אתר עם וורדפרס עשויה להיות המערכת הנכונה – היא קלה לתפעול, ישנם המון תוספים שעושים את העבודה ורוב המתכנתים מכירים אותה.

בנוסף, חשוב להימנע מהעמסת מסרים גרפיים, במיוחד בדף הבית – הוא הדף הראשון שנטען.

עיצוב אולטימטיבי ומתאים לצרכי האתר


עיצוב מתאים של האתר יגרום לגולש לרצות להישאר בו. באמצעות עיצוב גרפי לאתר מוצלח ניתן להחזיר את הגולש לאתר מאחר והוא ייהנה לשוטט בו. חשוב כי הגופן יהיה נוח לקריאה, כי המרווחים יתאימו להגדרת האתר וכי הטקסט לא ישאיר שטחים מתים על גבי הדף. מוקדשת מחשבה תחילה לפני בניית האתר ועיצובו לרוב על ידי בוגר או בוגרת של קורס עיצוב גרפי אשר יודעים לשלב את הצבעים הנכונים באתר עם אייקונים מתאימים ועיצוב לוגו הולם.

תשתיות


אחסון ענן מהיר, תוכן, עיצוב וממשק UX-UI, הן תשתיות האתר הן בין הפרמטרים הבסיסיים ביותר בהצלחה או בכישלון אתר.

בחירה נכונה של הפרמטרים הללו יקבעו במידת מה איזו תועלת תפיקו מהאתר שלכם. לפיכך יש לדאוג לתשתית חזקה מלכתחילה. 

בניית אתר אינטרנט עם צוות הפינגווין – מהם היתרונות שלנו?

ניסיון, ידע ומומחיות בעשרות רבות של אתרי אינטרנט

צוות הפינגווין ליווה עד היום עשרות רבות של חברות, ארגונים ובעלי עסקים, בתהליך בניית אתר האינטרנט שלהם. הידע והמומחיות באים לידי ביטוי החל מתהליך אפיון נכון, יצירת עיצוב ייחודי ויוקרתי שאכן מביא להגדלת התנועה וההמרות באתר האינטרנט.

חיבור למפת חום ואופטימזציה של חוויית הגולש

בעלי עסקים שמוכנים להשקיע בכך, אנחנו ממליצים על חיבור אתר האינטרנט למפת חום. לכל הפחות בחודשים הראשונים, אנחנו רוצים לבחון איזה אזורים באתר שלכם היו הכי אטרקטיביים לגולש. כך אנחנו יודעים היכן הכי הרבה כדאי להשקיע מבחינת אופטימיזציה של מיקומים.

בניית אתרים כהכנה לקידום אורגני

אנחנו בונים את אתר האינטרנט שלכם, תוך הגדרת כל מילות המפתח החשובות לכם. אנחנו עובדים עם מערכת ZEFO ודרכה סורקים את כל מילות המפתח המשמעותיות. מוודאים שמילות מפתח עם תנועה משמעותית ונפח חיפוש גבוה יהיו אלה שיוגדרו באתר האינטרנט שלכם. 

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין