כיצד לבנות קישורים פנימיים בתוכן הכתבות באתר?

אז לאחר שדיברנו על קישורים פנימיים בתפריטים וסדר נכון של הכתובות URL באתר ליצירת היררכיה של קישורים פנימיים טובה ותקינה, הגיע הזמן לדבר על קישורים פנימיים בתוך התוכן.

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כיצד לבנות קישורים פנימיים בתוכן הכתבות באתר?

אז לאחר שדיברנו על קישורים פנימיים בתפריטים וסדר נכון של הכתובות URL באתר ליצירת היררכיה של קישורים פנימיים טובה ותקינה, הגיע הזמן לדבר על קישורים פנימיים בתוך התוכן.

השאלה היא באמת איך עושים בניית קישורים פנימיים בתוכן בצורה נכונה ותקינה? לפני כן אנחנו רוצים להסביר על החשיבות.

** לא להשתמש בקישורי nofollow (קישורים שאומרים למנועי חיפוש לא לעקוב אחריהם) בתור קישורים פנימיים באתר, אין בזה שום היגיון ולא תורם בכלום.

מה החשיבות של קישורים פנימיים בתוכן?

  • הם עוזרים לקהל הגולשים שלנו לנווט בצורה נוחה באתר.
  • אנו בתור בעלי האתר יכולים לגרום לקהל הגולשים לנווט לעמודים חשובים לנו באתר.
  • עוזר לנו להגדיל את כמות הדפים הנצפים באמצעות מעבר נוח לעמודים אחרים שמוסיפים עוד ערך/מידע.
  • גוגל סורק ומזהה את הקישורים הפנימיים שבאמצעותם נוכל גם למקד את גוגל (במקרים מסוימים) לדרג את העמוד שאליו קישרנו עם המילת מפתח (אנקור טקסט), אך כן כדאי לגוון בטקסט של הקישור הפנימי ולא להשתמש באנקור טקסט (טקסט של הקישור) המדויק, אלא כדאי להוסיף לדוגמא: "למידע נוסף אודות קידום אתרים לחץ כאן". תשמרו על איזון בין אנקור טקסט מדויק למגוון.

איך מבצעים זאת עם אתרי תוכן גדולים?

נשתמש בגוגל! לצורך הדוגמא ניקח אתר שרובנו מכירים – YNET ואני רוצה לבדוק איזה עמוד הכי חזק עולה עם הביטוי – רכב.

  1. ניכנס לגוגל ובשורת חיפוש נשים את כתובת הדומיין של YNET עם הפקודה הזאת לפני site:
  2. אחרי כתובת הדומיין נשים את הביטוי שאותו אנחנו רוצים לקדם.
  3. מולנו יתקבלו תוצאות, התוצאה הראשונה מציגה את האתר שמבחינת גוגל היא הכי רלוונטית והכי חזקה.
  4. נעבור עמוד עמוד וניצור פרופיל קישורים פנימיים בצורה טובה לעמוד שאותו אנחנו רוצים לקדם.
  5. נחזור על הפעולה הזאת עם כל הביטויים שאותם אנחנו רוצים לקדם (רק לזכור לגוון באנקור טקסט ולא להשתמש רק במדויק).

לגבי אתרים קטנים יותר, גם האופציה הזאת של שימוש בגוגל יכולה להתאים לכם בתנאי שכל העמודים באתר שלכם נסרקו ואונדקסו, אם לא אז תעברו עמוד עמוד באתר שלכם ותבצעו מערך קישורים פנימיים מגוון לעמודים החשובים לכם וגם לעמודים שפחות חשובים לכם.

כיצד נבחר מאיזה עמודים ליצור קישורים פנימיים בתוכן?

חשוב ליצור קישורים פנימיים מהעמודים הכי חזקים באתר שלכם. כלומר העמודים שגוגל מעניק להם את מלוא הכוח. טבעי שבכל אתר, עמוד הבית יהיה העמוד הדומיננטי ליצירת קישורים כאלה. עמודי בית עם טקסט רב, מעניקים גמישות גדולה מאוד לעשות את זה. אבל יש דרך נוספת והיא באמצעות ה-Footer של האתר, כלומר החלק התחתון ביותר בעמוד הבית. תוכלו בצורה יותר טבעית ומקובלת בסוף האתר שלכם, לייצר בפוטר מספר רב של לינקים, על פי נושאים וכך להעניק כוח לעמודים שאתם רוצים לקדם בעזרת קישורים פנימיים. 

לסיכום

תעברו על כל העמודים באתר שלכם, בדקו טוב את הקישורים הפנימיים שלכם בעמודים, אך הכי חשוב! תשאלו את עצמכם את השאלה – האם הקישור הפנימי הזה באמת עוזר / תורם לגולשים שלי?

תדאגו לקשר לפוסטים ועמודים שגם פחות חשובים לכם(כמו למשל הקישור הזה שמוביל אתכם לעמוד אודות שלנו), אל תקשרו קישורים פנימיים בתוכן אך ורק לעמודים המקודמים שלכם שהם הרי הכי חשובים. תצרו פרופיל קישורים מגוון ועשיר בין העמודים בצורה טבעית שבאמת תורמת לקהל הגולשים שלכם (על מנת שגוגל לא יסמן אתכם כעושי מניפולציות למטרות קידום אתרים).

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין