מה צריך לדעת טרם הקמת אתר אינטרנט?

בעידן המודרני זהו דבר ידוע שלכל בעל מקצוע, חברה או או עסק, אחת הפעולות הראשונות שעולות היא הקמת אתר אינטרנט.

מתוך רצון לייצר מאמר שיניב ערך רב ככל שניתן לקוראים, אנחנו רוצים להיות מאוד ספציפיים ולדון במספר דוגמאות. במאמר הזה הבאנו דוגמה של אתר לקליניקה, אבל אנחנו נוכל יחד אתכם להתאים אותה לכל סוג של עסק. 

תמונה של שהם לוי

שהם לוי

יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל
שהם לוי הוא יועץ אסטרטגי לחברות ומומחה בעולמות הדיגיטל עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה. את דרכו החל כעיתונאי ועורך ב"כלכליסט". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, שם שימש כמתרגל ומרצה במשך עשור. היתרון שהוא מביא הוא לא רק הבנה בשיווק דיגיטלי, אלא הבנה עסקית עמוקה במיוחד בעולמות B2B, טכנולוגיה, שוק ההון, השקעות נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות.

אם אתם רוצים אתר ממיר ומעוצב,

שיווק שמקפיץ את העסק שלכם לשמיים

ושירות אישי מכל הלב,

הגעתם למקום הנכון!



השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה צריך לדעת טרם הקמת אתר אינטרנט?

בעידן המודרני זהו דבר ידוע שלכל בעל מקצוע, חברה או או עסק, אחת הפעולות הראשונות שעולות היא הקמת אתר אינטרנט.

מתוך רצון לייצר מאמר שיניב ערך רב ככל שניתן לקוראים, אנחנו רוצים להיות מאוד ספציפיים ולדון במספר דוגמאות. במאמר הזה הבאנו דוגמה של אתר לקליניקה, אבל אנחנו נוכל יחד אתכם להתאים אותה לכל סוג של עסק. 

כשמדברים על אתר אינטרנט, חשוב מאוד להתאים את האתר לאופי וצרכי העסק. לדאוג שהאתר ישקף נכונה את השירותים והאותנטיות של העסק.


הקמת אתר אינטרנט לעסק – מתי זה באמת נחוץ?

הוצאה על אתר אינטרנט איכותי שכולל תוכן עיצוב יוקרתי, תוכן ברמה גבוהה ועמודים המאפיינים את העסק, יכולה להיות עסק יקר. מהסיבה הזו הרבה פעמים בעלי עסקים נוטים לדחות את ההחלטה הזו.

אתר אינטרנט הוא אחד הכלים הבסיסיים בשיווק של כל עסק. הוא איננו מותרות. במידה ואתם לא קיימים כלל ברשת, הלקוחות שלכם הקיימים והפוטנציאליים, יכולים לתהלות על קנקנכם. זה עלול להגיע עד לרמה הזו שיהיו מי שיטילו בכם ספקות כאנשי מקצוע או כנותני שירותים. אתם גם עלולים להיראות לא רלוונטיים לקהלי היעד שלכם או כלא עדכניים. אין זה משנה איזה סוג עסק אתם, חשוב לכל הפחות שיהיה לכם אתר אינטרנט שישמש כדף נחיתה, גם אם אין אפשרות כרגע להקים עוד עמודים.

למרות העלויות הגבוהות, אנחנו נמליץ למי שרוצים לחסוך, להקים גרסה ראשונה של אתר אינטרנט, אפילו אם מדובר באתר שנבנה על ידי ספקים זולים, מאשר לא להקים אתר אינטרנט בכלל. 

חשיבות וותק הדומיין בקידומו באינטרנט

לשיקולי הדחייה של הקמת אתר אינטרנט מתלווים עוד שיקולים מקצועיים שלעתים בעל העסק לא לוקח בחשבון. כיום, ותק הדומיין באינטרנט הוא גורם בעל השפעה מהותית על קידום האתר. ללא קידום של האתר במנועי החיפוש, כמות הכניסות של לקוחות פוטנציאליים תהיה נמוכה מאוד והתוצאה היא שפחות לידים ופניות יגיעו אליכם. לכן, במידה ומדובר בעסקים שהם מוקמים כחברות בע"מ, אנחנו בפינגווין, נמליץ תמיד, להקים אתר אינטרנט ממש מהיום הראשון, כפעולה ראשונה. עדיף לרכוש דומיין לאתר אינטרנט עם הרישום של חברה בע"מ ברשם החברות, יחד עם רכישת שרתי המייל, לרכוש גם את דומיין אתר האינטרנט. למשל תוכלו לרכוש אותו מחברת דומיין דה נט


פוטנציאל DR גבוה יותר ככל שתקדימו בהקמת אתר אינטרנט והיכולת לקבל קישורים עם השנים

הקמת אתר אינטרנט מוקדם ככל האפשר, תסייע לכם להשיג קישורים מאתרים אחרים. במקרים רבים אתרים שנתקלים בתוכן שלכם, ישמחו להפנות את הגולשים שלהם, במידה וקיבלו ערך. זה קורה לעתים. הפעולה של קישורים נכנסים לאתר שלכם, לאורך השנים וממקורות שהם רלוונטיים, תאפשר לכם להגדיל את דירוג הדומיין שלכם, או למעשה ליהנות מ-Domain Rating גבוה ככל שעובר הזמן. השילוב של ותק, קישורים ורלוונטיות יגביר את דירוג הדומיין שלכם.

במצבים אחרים שבהם זה לא קורה, תוכלו גם כבעלי עסקים קטנים לקחת יוזמה ולכתוב תוכן או מאמרים לאתרים אחרים, בתמורה לקישור לאתר שלכם. למרות חוסר הזמן שלכם כבעלי עסקים, אם תקדישו מעט לשיווק כזה עוד מהשלבים הראשונים, תזכו לקבל הרבה מאוד תנועה בהמשך הדרך.


דוגמה: מה החשיבות של הקמת אתר אינטרנט לקליניקה ומהם הפרמטרים שעליכם לקחת בחשבון?


כאשר מדובר בעולם האסתטיקה והרפואה, הצורך באתר אינטרנט מקצועי מקבל משמעות אפילו יותר גדולה, מהסיבה שאם לכל בעל מקצוע שמכבד את עצמו יש אתר אינטרנט, אז על פי כמה כשמדובר במישהו מתחום הרפואה. בעלות של אתר אינטרנט מקצועי נותן ללקוח תחושה של מקצועיות ושהוא נמצא בידיים טובות ובידי מישהו אמין. זהו דבר ידוע שעולם האסתטיקה מלא ברופאים ומטפלים לא מוסמכים, שעושים טעויות רפואיות ואסתטיות, עד לרמה שאפילו קיימת תוכנית בנושא על אותם קורבנות שנפלו בפח הרמאות הזה. לכן זה מאוד חשוב שתצרו ביטחון ואמון אצל הלקוח שלכם, במיוחד בזמנים הללו שהאמון כמעט ולא קיים.

אז על מנת שתדעו איך לבנות אתר אינטרנט לקליניקה שלכם, בצורה כזאת שתפתח רגשות חיוביים ואמון אצל כל לקוח פוטנציאלי שיכנס לאתר שלכם, ריכזנו לכם כמה דברים שחשוב לשים עליהם דגש כשבונים אתר לקליניקה.

הצגה עצמית בנימה אישית

אין דבר שאנשים מתחברים אליו יותר מאותנטיות ויחס אישי. הדבר הזה מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש, בכל מיני ערוצי תקשורת שונים וכמובן שגם בפגישה פנים מול פנים.

ההרגשה שאתה מכיר אדם מסוים, נותנת לך ביטחון רב יותר לסמוך עליו, במיוחד כשמדובר בביצוע טיפולים מסוימים בקליניקות השונות.

אז על מנת שהלקוחות ששלכם ירגישו שהם מכירים אתכם קצת ויכולים לבטוח בכם, אנחנו ממליצים על עמוד אודות באתר שנותן קצת רקע עליכם ברמה המקצועית והאישית.

תוכלו לפרט שם על הרקע הלימודי והמקצועי שלכם, לתת דוגמאות לעבודות קודמות ומוצלחות שעשיתם, וכמו כן לתת רקע גם על עצמכם ברמה האישית, כדי ליצור את התחושה המקרבת. זה יכול להיות גיל, מצב משפחתי וכל פרט שולי שאתם מעוניינים לשתף, אך יהיה משמעותי בעבור הלקוחות שלכם.

ניווט נכון באתר

ניווט באתר הוא בדרך כלל אחד הדברים שיגדירו את חווית הלקוחות שלכם, ויתנו להם אינדיקציה ורושם ראשוני על האתר שלכם ועל הקליניקה שלכם באופן כללי.

הכוונה היא שהקטגוריות העליונות באתר, צריכות להיות מחולקות ומסודרות בצורה הגיונית. עוד טרם הקמת אתר אינטרנט, תצטרכו לחשוב בדיוק על הנגישות והזמינות. העמודים צריכים להיות במרחק של עד 2 הקלקות מדף הבית, עדיף שמרחק הקלקה אחת בלבד.

המצב האידיאלי הוא שלא תצריך חפירה לעומק על מנת להגיע למידע או עמוד מסוים. הכול צריך להיות גלוי ונגיש לעין על מנת שלא תהיה תחושה שאתם מחביאים משהו על ידי "קבירה" שלו בעמודי האתר. שימו דגש על חלוקה לנושאים, קטגוריות ותת קטגוריות, ותהיו רגועים שהלקוחות שלכם יכולים לקבל את המידע שהם מעוניינים להשיג, בקלות ובמהירות.

קטגוריית שירותים ועמודי שירותים באתר

נמשיך למשל עם הדוגמה הפרקטית של הקליניקה.

לא משנה איזה סוג קליניקה אתם מנהלים, ובין אם אתם מציעים טיפולים של רפואת שיניים, הגדלת חזה או פיסול אף, מאוד רצוי שתתנו מידע מורחב על כל אחד מסוגי הטיפולים הללו.

הסיבה לכך היא שהמון אנשים שמגיעים לאתרי האינטרנט של הקליניקה מעוניינים לדעת מה בעצם אתם מציעים. הם רוצים לדעת שהטיפול שלכם עונה על הצרכים שלהם. זו הסיבה שהם מחפשים אותו באינטרנט.

לעתים הנחת העבודה של בעלי מקצוע היא שהלקוחות העתידיים יותר ומכירים. אבל זה לא המצב ב-50% מהמקרים. לא לכולנו יש מידע רפואי או רקע בתחומים הללו, ולכן מאוד חשוב שתציגו את המידע על כל טיפול בצורה הברורה ביותר, על מנת שהלקוחות שלכם יוכלו להבין האם זה הטיפול שמתאים בעבורם. אל תחסכו בפרטים ותציגו את כל המידע הקיים ברשותכם, החל מתופעות לוואי, זמני החלמה, עלויות (לא תמיד חייב), משך זמן הטיפול ותוצאה אפשרית.

החשיבות של בלוג מאמרים בעת הקמת אתר אינטרנט

הרבה מאוד חברות להקמת אתרים, נוטות שלא לכוון את העסקים להקים בלוג או עמוד מאמרים. תפעול של בלוג דורש הרבה מאוד זמן, משאבים של כתיבה, וגם הוא מגדיל מאוד את העלויות בעת הקמת אתר אינטרנט. כל מאמר איכותי של 1,000 מילים ויותר שייכתב לאתר יכול לעלות עד 1,000 שקלים. כשאנחנו מדברים על תוכן ברמה הגבוהה ביותר.

אולם, בלוג מאמרים הוא חשוב מאוד בכל הנוגע ל-SEO ולקידום האתר ביום שאחרי. לפחות חלק מאותם מאמרים, בתנאי שלא תהיה חפיפה בין נושאים, יסרקו על ידי גוגל. ככל שיהיו לכם יותר מאמרים באתר, ככה התנועה אליכם מגוגל תהיה הרבה יותר משמעותית. 

פרטי התקשרות וכפתורי התקשרות – הדרך להגדלת המרות באתר הקמת אתר אינטרנט

דף יצירת קשר צריך להופיע בסוף כל עמוד באתר, הסיבה לכך היא שיכול להיות שבסיום קריאה על סוג טיפול מסוים, הלקוח יחליט שהוא רוצה לשמוע עוד פרטים, או לקבוע תור, ואם הניווט לדף יצירת קשר יהיה ארוך מידי או לא מידי, יכול להיות שהוא לא יעשה זאת. זו אולי נשמע מגוחך, אבל תתפלאו עד כמה אנשים מוותרים על יצירת קשר ברגע שזה לא נמצא להם מול העיניים, לכן בכל הזדמנות תשתדלו להכניס את פרטי יצירת הקשר עם הקליניקה שלכם, או השארת הודעה כדי שיחזרו ללקוח. כמובן שצריך ליצור גם דף ייעודי באתר שהוא בעבור אלה שמחפשים את פרטי יצירת הקשר עם הקליניקה, שם תוכלו לכלול מידע נוסף כמו דרכי הגעה, דרכי התקשרות, סימון של הקליניקה במפה, שעות פתיחה, וכל מידע שיעזור ללקוחות שלכם ליצור קשר עם הקליניקה שלכם.

איך מתקדמים במשימת הקמת אתר אינטרנט? 

אם כל זה מדבר אליכם, אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה בכל אחת מהדרכים. תוכלו למלא את הטופס למטה באתר ואנחנו נחזור אליכם, להתקשר אלינו בכפתור התקשר, או להשאיר לנו הודעת ווטסאפ.

אנחנו, בפינגווין, צוות מקצועי שמתחלק בין אסטרטגיה, תכנון, הכרת העסק לעומק, עיצוב ובניית האתר עם צוות הפינגווין בפועל וכתיבת התוכן ואופטימיזציה של העמודים. המטרה שלנו שאתר האינטרנט שלכם יקבל גם דירוגים גבוהים בגוגל ככל שניתן.

התהליכים איתנו הם יסודיים ומעולים ויש מאחורינו אתרי אינטרנט מוצלחים מאוד. נוכל לתת כאן כמה דוגמאות: ירון ספקטור שמאות מקרקעין (משרד שמאות המקרקעין השני בגודלו בישראל, פריקו ניהול סיכונים (חברת ניהול סיכוני המט"ח הגדולה בישראל), משרד עורכי הדין GBK, גלזר בכר קלינבוים ושות'. יש לנו עוד דוגמאות רבות אחרות ומוצלחות.

צוות המומחים שלכם

שהם לוי

ספיר לוי

נעם מעודה

ליעד שר

עדי טנדלר

לקוחות ממליצים

לפני שאתם עוזבים…

קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין

לפני שאתם עוזבים… קבלו מאיתנו ללא עלות מדריך איך לשווק משרד עורכי דין