07.04.2023 | שהם לוי
הרבה משרדי עורכי דין, עסוקים מאוד במשימות השוטפות של המשרד. הם דואגים לתשתיות הארגוניות כמו משרד נוח ומאובזר, רשת טלפוניה פנימית, אימיילים ומזכירות משרד שיענו לטלפונים. אבל, מדוע הם לא נוהגים ככה גם בכל הקשור לאתר האינטרנט שלהם? קידום אורגני לאתר אינטרנט של משרד עורכי דין, הוא תשתית בסיסית ויסודית, בדיוק כמו כל דבר אחר בעסק שלכם.
אותה פעולת שיווק של קידום אורגני של אתר עורכי דין, היא תשתית בסיסית. בכלל, הנכונות, ההבנה והאומץ להשקיע בצורה משמעותית בשיווק העסק שלכם כמשרד עורכי דין, היא זאת שתייצר לכם צמיחה משמעותית. במידה ואין לכם את היכולת לנהל את כל תחום השיווק ובתוך זה את פעולות הקידום, ההמלצה הראשונה שלנו היא לשכור מנהל שיווק חיצוני לעסק שלכם.
משום מה, יצירת עוד ועוד תוכן מתוכנן וממוקד לאתר שלכם כעורכי דין, תוכן כזה שיסייע לכם להתקדם בגוגל ולהגיע לעמודים הראשונים במונחים משמעותיים, נראה כמותרות. כעורכי דין אתם מוזמנים לשוטט באתרי אינטרנט של המתחרים שלכם ולראות מי משקיעים בתוכן ובקידום אורגני של האתר שלהם.
התוצאות הן שפחות מ-10% רואים את נושא התוכן באתר והשקעה בתוכן באתר כמשימה חשובה. המציאות בפועל שיצירה עקבית של תוכן ופעולות של קידום האתר שלכם, יביאו אליכם את הלקוחות בסבירות גבוהה מאוד.
מדוע פעולת קידום אורגני לעורכי דין היא מהותית בהצלחת העסק והגעה אל לקוחות?
אם מסתכלים על השירותים של עורכי דין, אז כמעט 90% מהשירותים שהם מציעים תלויים סיטואציה מאוד ספציפית בחיים.
10% מהשירותים שלא תלויים בסיטואציות בחיים של צרכנים, חברות או עסקים נוגעות למשל למצבים כמו:
- מוצר בדחיפה של שירותי עורך דין בריטיינר לחברות או עסקים
- מוצרים כמו עריכת צוואה או ייפוי כוח מתמשך – הם מוצרים שעורכי דין צריכים להציע בדחיפה כי לקוחות לא ירכשו אותם ברצון חופשי.
- הסכמי ממון – הרבה זוגות לא מודעים לנושא הזה לפני הנישואים ועורכי דין צריכים לשווק אותם.
לעומת זאת, אם תחשבו על זה ככה, כמעט כל מוצר של עורכי דין הוא תלוי ביקוש למשל:
- חיפוש עורך דין לליווי בתהליכי התחדשות עירונית – לקבוצת דיירים או בניינים
- חיפוש משרד עורכי דין לעריכת הסכם רכישת דירה וייצוג מול קבלן
- עורכי דין פליליים אנחנו נחפש רק כאשר מישהו ביצע עבירה או נתון במעצר – אין סיבה כמעט לשכור אותם אחרת.
- עבירות תעבורה – האם אתם מחפשים עורך דין תעבורה כשלא עברתם עבירה ואין נגדכם משפט?
- עורכי דין למטרות גירושין – יש מי שמפרסמים אותם בדחיפה, אבל ברור שרק כאשר נפלה ההחלטה יהיה חיפוש אקטיבי.
מכל הסיבות הללו, הנושא של קידום אתרים אורגני עבור עורכי דין הוא קריטי מאוד. אפשר להגיד שהוא פקטור מהותי ומשמעותי בצמיחה של משרד עורכי הדין שלכם.
סיבה נוספת היא שכמעט כל עורך דין או משרד עורכי דין הוא יצרן אינסופי של תוכן, מילים וכתיבה.
כל הליך שבו עורכי דין עוסקים או פועלים, טומן בחובו פסקי דין, ערכאות שונות ובכלל פעמים רבות עורכי דין יוצרים תקדימים שונים ועוד תוכן רב.
זהו אחד התחומים שהם הרמה להנחתה לקידום אתרים.
סוגיה נוספת ומהותית שעורכי דין רבים לא מכירים, היא יצירה של מונחים ותחומים חדשים שהם יכולים לבלוט בהם, בזכות יצירה חדשה של תוכן.
מהי הפרקטיקה הנכונה לקידום אתרים של עורכי דין?
אותנטיות – משפיעה דרמטית על אחוזי ההמרה והאמינות של הלקוחות הפונים
נתחיל דווקא מהסוף.
נניח שהקידום האורגני של האתר שלכם עבד מצוין.
הלקוחות הפוטנציאליים הגיעו ונמצאים באתר שלכם, אתם לא מכירים אותם והנה, הם הגיעו לשלב שבו הם חושבים להשאיר פרטים.
אבל, לא הופיעו תמונות שלכם, הלקוחות בשלבים שהם חוקרים וחושבים אל מי הם ייפנו.
אם אתם אנשים אלמונים ולא מופיעות תמונות ותיאורים מפורטים עם תמונות מקצועיות מאוד של משרד עורכי דין, מעטים הם הלקוחות שיפנו אליכם. אנשים פשוט לא ייתנו בכם אמון ואמינות ולא ילחצו על המקומות שבהם אפשר להשאיר לכם פרטים.
השלב הראשון הוא להשקיע באותנטיות של אתר האינטרנט שלכם.
התמונות של צוות המשרד והמומחים צריכות להופיע בתחילת עמוד הבית, עדיף בחלק העליון של העמוד עוד לפני הגלילה, ככל שמדברים על גרסת Web ולהופיע מעט אחרי הגלילה למטה כשמדברים על גרסת המובייל של האתר.
הצוות, תיאור היכולות, הניסיון והידע שלו, הם מהותיות בכל החלטה לשכור משרד עורכי דין.
עליכם להשקיע בנוכחות, ייצוגיות ורשמיות ברמה הגבוהה ביותר בעמוד הבית של האתר שלכם. היא חלק בלתי נפרד מהאותנטיות.
הלקוחות מבינים שאתם הולכים לייצג אותם בהסכמים, בבתי משפט ובמקומות נוספים. הייצוגיות והנראות הם מהותיות מאוד בבחירה של הלקוחות ואין לזלזל בהן.
וכל זאת לפני שדיברנו על השקעה בנכסים דיגיטליים נוספים לעורכי דין – את זה נקדיש למאמר אחר.
גלילת וידאו – קרוסלת וידאו היא קריטית בקידום אתר של עורכי דין
כעורכי דין אתם בטח יודעים את זה. איך שלא תהפכו את זה, עורך דין זה מקצוע של מכירות, שכנוע, רטוריקה וייצוגיות.
ככל שתדגימו את היכולות הללו לקהל הרחב, ככל שתיראו יותר טוב, ככה תצליחו יותר.
תמונות של העובדים והשותפים
גם בשנת 2023, אני נכנס לאתרי אינטרנט של משרדי עורכי דין גדולים, שבהם יש עשרות שותפים ואני מקבל הרבה מאוד תמונות שאטרסטוק, במקום תמונות של המשרדים ועורכי הדין.
תתפלאו, גוגל מזהה אם השתמשתם בתמונות מקוריות של צוות המשרד, ברגע שהוא מבין את זה, ברור לו שיש כאן אתר אמין וייחודי.
כשהתמונות והפנים מחוברים לתוכן, ככה האמינות של האתר עולה עוד ובמיוחד עם התמונות מקושרות למאמרים, ידע ותוכן.
תדאגו לאתר מלא בתמונות שלכם, מחדרי הישיבות, דיונים, אירועים ומופעים. האמינות הזאת תעלה את ערך האתר בעיני גוגל גם אם לא ידעתם את זה.
פרופילי כותבים של עורכי דין במאמרים עם תיאור מלא של הניסיון והידע
גוגל רוצה לקדם מאמרים של אנשים בעלי רזומה. אנחנו רואים את המגמה הזאת הולכת ומתחזקת יותר ויותר משנת 2022 עם העדכונים של גוגל שעסקו באיכות התוכן.
ככל שתתארו את עורכי הדין ככותבי מאמרים בתיאורים מלאי ניסיון, ידע והישגים, ככה גוגל גם יבין שהם המובילים בתחומם.
רוצים לקוחות חדשים שיגיעו מגוגל? השקיעו במיוחד בתוכן ייחודי, איכותי וחדשני
אחרי שעורכי דין מבינים שעליהם גם להשקיע ב-SEO, הם נתרעים לרגע מגודל ועומס העבודה.
מאחר וחלק משמעותי מהתוכן צריך להיכתב על ידם, הם מעוניינים להתמקד בעבודה השוטפת שלהם ולהוציא את כתיבת התוכן החוצה. ובצדק.
אבל לא כל כותב תוכן, ייבנה עבורם תוכן ייחודי, מקורי ואיכותי, כזה שגוגל יבין שהוא נכתב כדי להניב ערך לגולשים.
תבחרו משרד דיגיטל וכותבי תוכן שמבינים את השפה המשפטית, מרבית עורכי וכותבי התוכן הם לא כאלה.
בכלל הגישה של גוגל בעידן התוכן שנכתב באמצעות כלי AI, היא לחפש ולדרג את אתרי האינטרנט שמביאים תוכן שאינו משוכפל.
הדגש הרב שעליכם כמשרד עורכי דין להעניק, הוא ברעיונות תוכן וערך, כאלה המניבים לקהלי היעד שלכם תובנות עמוקות.
התוכן שבאתר שלכם צריכים להיות כל כך איכותי, עד רמה כזו שהלקוחות יסכימו לשלם עליו כסף.
מומלץ מאוד שכמשרד עורכי דין, תאתרו כותב תוכן איכותי שמבין בעולמות המשפט ולא כל כותב תוכן. כפי שאתם בוררים ובוחנים את עורכי הדין שיעבדו אתכם, כך אתם תבררו ותבדקו את האיכות של כותב התוכן.
מחקר מילות מפתח הוא קריטי מאוד בקידום אתר של משרד עורכי דין
הנושא של מחקר מילות מפתח הוא למעשה ההכנה הבסיסית והיסודית לפני שמתחילה פעולת הקידום.
כעורכי דין, אתם מכירים מנעד רחב של מילות מפתח הנוגעות לתחומי המקצועיים שבהם אתם עוסקים.
בתחום החברות והעסקים הפוטנציאל הוא הגדול ביותר. למשל עריכת הסכמי עבודה לחברות, ניהול חוזים משפטיים לעסקים, ניהול הסכמי דיירים לקבלנים ויזמים בעולם הנדל"ן.
הרשימה היא מאוד ארוכה ומפורטת ותגלו שבהרבה מילות מפתח, עדיין אין כל כך הרבה תחרות ויש לכם את ההזדמנות בתור משרד עורכי דין להגיע אל קהלי יעד גדולים מאוד.
החשיבות של עדכון תכנים שוטף ורציף – כדי לקדם אתר אינטרנט של משרד עורכי דין
הגעתם אל המאמר הזה לא במקרה.
באתר הפינגווין, שהיא סוכנות שיווק דיגיטלי, יש מאות רבות של מאמרים ייחודיים, בנושאים חדשניים שלא הועתקו מאף מקור אחר.
כך גם משרד עורכי דין צריך להשקיע בפרשנויות שונות של פסקי דין.
על כל משרד עורכי דין להשקיע זמן עם עורך התוכן שהוא שכר, כדי להזין אותו במידע חשוב הנובע מפסקי דין, תקדימים ושינויים חקיקיתיים.
ככל שאתם, כמשרד עורכי דין, תהיו הראשונים כדי להציג ולדווח על פסק דין חדש ומשמעותי, ככל שתעמיקו בפרשנות המשפטית והיישומית של פסק הדין, ככה, תצליחו לגרוף אליכם יותר תנועה אורגנית.
אין חשש לגלות את הסודות לאחרים. הרי אומנות המשפט היא בביצוע שלה ולא רק בידע הכתוב.
יש אינספור מקורות מידע, תהפכו אתם כמשרד עורכי דין לאבן שואבת של מידע מישראל ומהעולם.
אם אתם מעמיקים בידע ובמידע, עדכנו באתר האינטרנט שלכם כיצד משתנה עולם עריכת הדין מעבר לים, אותן מגמות מגיעות פעמים רבות גם לישראל.
שילוב של תמלול פודקאסט משפטי וערוץ יוטיוב לחיזוק האמינות והאוטוריטה של האתר
הקושי של עורכי דין בכתיבה נוספת שמעבר לעבודה השוטפת היא במקרים רבים המכשול בדרך לקידום האתר שלהם.
אנחנו ממליצים לגשת לכך באופן הבא – באמצעות שילוב עולם תוכן הרבה יותר קל ונגיש – עולם הפודקאסטים.
להקליט את עורכי הדין של המשרד מדברים, יהיה קל הרבה יותר מלהעמיס עליהם משימת כתיבה.
תחליטו לערוך ולהקים פודקאסט שהעלויות הקמה שלו היום הם נמוכות מאוד.
את הפודקאסט תשלחו לתמלול. עלויות התמלול של פודקאסט כיום הם נמוכות מאוד, כ-10 אגורות למילה.
בסוף התמלול עריכה ואז כל פרק בפודקאסט עולה ומוטמע יחד עם הטקסט שלו, השילוב הזה מסייע לקידום אורגני בגוגל, לכם רק נשאר לבחור נכון את הנושאים.
כמה עולה עבודת קידום אורגני לאתר אינטרנט של משרד עורכי דין בינוני ומעלה?
החלטנו בפינגווין לא להתחמק גם מהשאלה הזו.
מאחר ועבודת קידום אתר של משרדי עורכי דין היא ממש יום יומית.
העבודה דורשת התעמקות, מחקר, בדיקות, אישורים, אופטימיזציה וגם טיוב של התוכן. אנחנו מאמינים שהמחיר המינימלי נע החל מ-3,000 שקל פלוס מע"מ ומגיע גם ל-10,000 שקל פלוס מע"מ לחודש, לאתר של משרד עורכי דין גדול, שדורש גם עבודה טכנית, בניית עמודים חדשים, בניית טבלאות ועוד.
הערך שיקבל משרד עורכי דין בתמורה לסכומים שהוא משקיע, יהיה גדול מאוד.
תחשבו על השקעה בקידום אורגני של אתר אינטרנט של משרד עורכי דין, ממש כמו השקעה בכל תשתית אחרת במשרד. בפועל כך היא, השקעה ב-CRM של לקוחות, תשתית ענן שמשרתת את המשרד.
ההבדל הוא שהשקעה כספית של אלפי שקלים בקידום אתר אינטרנט של עורכי דין, היא מחזירה את עצמה עם לידים איכותיים והכנסות.
כמה הכנסות תוכלו לייצר מעבודת קידום אורגני? היא תלויה מאוד בביטויים שאתם בוחרים. אפשר לכמת אותה ולהעריך בהתאם לשווי של מילות המפתח. למשל דוגמה ל-Ahrefs שמציגה את השווי של מילות מפתח אורגניות:

כיצד ניתן עוד ניתן להשקיע בשיווק של משרד עורכי דין?
- תשכרו מומחה פודקאסטים כדי לבנות לעצמכם פודקאסט שיבסס את האוטוריטה שלכם
- השקעה במיתוג אישי של כל אחד מעורכי הדין במשרד – כך תוכלו לעשות את זה
- השקעה בבניית פרופילים איכותיים בלינקדאין ויצירת תוכן בלינקדאין
- בניית מנגנון שיווק שיביא לידים איכותיים לעסק שלכם
- השקעה ביחסי ציבור כדי לבנות את המותג התקשורתי שלכם