15.03.2025 | שהם לוי
עולם השיווק והפרסום עבר בשנים האחרונות לדיגיטל ורוב הפעילות מתרכזת באופציה זו, אבל לא רק. הריבוי הגדול של הפלטפורמות והדרכים של השיווק, טשטשו את החשיבות של אסטרטגיית העל אל מול הטקטיקות והקשו מאוד על גופים רבים בבחירת ההחלטות הנכונות.
תחשבו על זה כך: קל מאוד להישאב לטקטיקה ולא לחשוב בכלל על האסטרטגיה וזהו הקושי המהותי של לקוחות כשהם באים בכלל לבחור מומחי שיווק ודיגיטל. הלקוחות באים ודורשים: אני רוצה קמפיין בפייסבוק, אני רוצה להקים פודקאסט ולהקליט אותו במקומות האלה והאלה, או שאני צריך קמפיין גוגל בשביל להופיע גבוה כשמחפשים מילים מסוימות.
הבעיה הראשונה של מי שבוחרים במשרד פרסום דיגיטלי היא היעדר ההבנה שהאסטרטגיה חשובה מטקטיקה. לצערנו אין הרבה משרדי פרסום שמומחים באסטרטגיה, מאחר ועולם הדיגיטל העביר את מרבית הקמפיינרים לעולם הטקטיקה, במקום לעולמות האסטרטגיה. כשאתם בוחרים בכלל משרד פרסום בדיגיטל, תוודאו קודם כל שיש אתכם את אנשי האסטרטגיה הטובים ביותר, שמבינים ספציפית את התחום שלכם לעומק והם מומחים בו.
למשל, אם אתם משרד עורכי דין בתחום מיסוי או בתחום הנדל"ן, תוודאו כי באותו משרד יש מומחיות ספציפית בעולמות התוכן והאסטרטגיה. כלומר, אתם כלקוחות מעוניינים לעבוד גם עם אנשי התוכן והאסטרטגיה שמכירים לעומק את התחום גם ברמה המקצועית. הקריטריון הזה לבדו, יסנן לכם 90% מהמועמדים הפוטנציאליים כמשרדי פרסום. הרי לא תרצו לעבוד עם משרד פרסום ואסטרטגיה שעובד עם לקוחות למשל מעולמות הצרכנות והבידור, לצד עולמות הפיננסים והתכנון הפיננסי. הרי שלאותם אנשים לא תהיה התמחות ספציפית וידע פיננסי ואז היכולת שלהם להציע תוכן ופתרונות מותאמים, יהיו פחותות בהרבה.
עולם השיווק הפך זול יותר ונגיש – והתחרות עלתה ועולה
לפני שיוצאים לבחירה של גוף שיווק ופרסום, צריך לקחת בחשבון את מגמות העל בעולמות הפרסום והשיווק.
הפלטפורמות הדיגיטליות הרבות והמגוונות הוזילו מאוד והנגישו לאין שיעור את יכולות הפרסום והשיווק לחברות ועסקים מתחומים שונים. אם בעבר אפשרויות השיווק המשמעותיות היו שמורות ונתונות רק לבעלי חברות גדולות באמצעים כמו טלוויזיה, עיתונות ורדיו, כיום רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט וכלים נוספים מביאים את השיווק והמיתוג להמונים.
אנחנו בחברת פינגווין, מבית קריאייטיביטי פי אר, מציעים את כל שירותי השיווק והפרסום בדיגיטל, דרך מומחים עם ניסיון של שנים רבות. אנחנו יודעים להוביל ייעוץ שיווקי ממוקד שישאיר כמה שיותר משאבים לעסק, מומחים ביחסי ציבור בעיתונות הכתובה והאלטרנטיבית. היתרון המשמעותי שלנו הוא במודל עבודה שלא כפוף או מוטה לאף כלי שיווק, מאחר ואנחנו מקבלים את כספנו אך ורק מהלקוחות ולא מערוצי השיווק השונים ולא מהרשתות החברתיות.
מהם הקריטריונים לבחירה של משרד פרסום?
בניית משפך מיתוג, יצירת אמון מוגבר בכם כמותג, ולא רק פרסום לשם הבאת הלידים בקצה תהליך הפרסום, הוא הבסיס בבחירת משרד פרסום דיגיטלי.
תתפלאו, הרבה משרדי פרסום ממוקדים ביצירה של לידים מיידיים ולא שוקדים על בנייה אמיתית של שיווק מבוסס אמון מול לקוחות פוטנציאליים.
ההבנה היא כי כדי שלקוח שלא מכיר אתכם ירכוש מכם שירותים פיננסים, נדרש לבנות אמון בדרכים שונות, כמו הצגת סרטונים, וובינרים מקצועיים וכלים נוספים.
רבים לא יודעים, אבל כיום בשיווק דיגיטלי, במיוחד בתחום השירותים, ללא תהליך של יצירת אמון והיכרות, אין מה לצפות כי יקנו מכם.
מומחיות בעולמות הפודקאסטים ככל שמדובר בתחום השירותים
כשאתם בוחרים משרד פרסום, עליכם לוודא כי הוא מומחה בעולמות הפודקאסטים, עם ניסיון של לפחות 5 שנים בהפקה עצמאית של פודקאסטים.
רק מתוך הכלל הזה אתם כבר מסננים את מרבית השחקנים בשוק. פודקאסטים הפכו כיום לכלי חובה בארגז השיווק, קהל הולך וגדל מאזין להם ויכולת ההשפעה של פודקאסטים על קהלי היעד גם היא עוצמתית מאוד.
אפשר להמחיש את החשיבות של גוף שיווק שמומחה בפודקאסטים בדרך הבאה: בנייה נכונה של פודקאסט להאזנת בינג' (כלומר עבור מאזינים סדרתיים שמאזינים למספר פרקים ברצף), תאפשר לכם להשפיע מאוד על אותו קהל בדרך שבה כלי פרסום רגילים לא יצליחו אולי לעולם.
שיווק מבוסס פודקאסט ומערכי שיווק מבוססי פודקאסט הם בדיוק חלק מאותו עולם של בניית אמון. הפודקאסטים הפכו לכלי כמעט חובה במערך השיווק כיום. הרעיון שעומד מאחורי פודקאסטים
ידע וניסיון
צוות הפינגווין לדוגמה, מביא עימו שנים של ניסיון והצלחות מוכחות בשורה של חברות ועסקים מענפים שונים, נדל"ן, ביטוח, משכנתאות, פיננסים, השקעות ועוד. לעתים אלה היו לקוחות שהלכו לאיבוד בסבך של האפשרויות בדיגיטל והגיעו עם תקציב יחסית מוגבל שדרש פיצוח מדויק. לפעמים היה מדובר בעבודת תדמית בלבד דרך יחסי ציבור מעולים בכלי התקשורת ובעיתונות. ליווינו לקוחות רבים בבניית אתרי אינטרנט מעולים, אפקטיביים וממירים.
למשרד מגוון מומחים בתתי תחומים של שיווק דיגיטלי
ראשית, אין פתרון אחד ויחיד שחברה או מותג זקוקים לו כדי להגביר מאוד את האפקטיביות של השיווק. בדרך כלל, אלה יהיו כמה וכמה מרכיבים ותגדיל לעשות אותה חברה, אם תשקיע גם בבנייה וחיזוק המותג שלה.
מאחר ועולם הדיגיטל הוא מורכב, מרובה בפלטפורמות, אמצעים ועזרים, אין מי שמומחה בכל ערוצי השיווק הדיגיטלי. יש מי שכל עיסוקם הוא קמפיינים ממומנים בגוגל, פייסבוק או אינסטגרם, יש מי שמומחים בשיווק אורגני בלינקדאין, הגדלת קהלים עוקבים ויצירת תוכן ויש מי שמומחים בבניית אתרי אינטרנט. תתפלאו אבל גם מומחית של SEO היא נפרדת מאוד משאר היכולות וגם בעולם של SEO ניתן להתמקצע וללמוד בלי סוף. יש מי שעוסקים בתחום במשך שנים ועדיין ממשיכים ללמוד דברים חדשים.
משרד שמוכן להגדרת ROI מדיד של תקציב השיווק
משרד שיווק דיגיטלי גובה מחיר חודשי משמעותי של אלפי שקלים עד עשרות אלפי שקלים בכל חודש. לעלות הזו תוסיפו עלויות רבות ומגוונות כמו בנית אתר אינטרנט או שיפוצו, בניית דפי נחיתה, קמפיינים בפייסבוק, בגוגל ADS ועוד. כל עלויות השיווק הללו צריכות להימדד ולהצביע כיצד הן מצליחות לייצר הכנסות הגבוהות לפחות פי 2 בטווח הארוך מאותן עלויות.
מומחיות וידע בקידום אורגני (SEO) ובניית תוכן עבור סוכני AI כמו Chat GPT
הקידום האורגני הוא כלי חשוב מאוד בארגז הכלים הדיגיטלי. כשהוא משתלב היטב בקמפיינים הממומנים שלכם ונוצר מה שנקרא תהליך של רימרקטינג. כלומר בין כלי הפרסום הממומן לכלי הקידום האורגני נוצרת סינרגיה, כאשר אתם מסמנים את האנשים והקהל שנכנס לתוך האתר שלכם, ולאחר מכן אותו קהל מקבל מודעות שונות או שהקמפיין הפרסום הדיגיטלי בפייסבוק או בפלטפורמות אחרות רודף אחריו ומציע לו מחדש את השירותים. בדרך הזאת תצליחו להמיר קהל חם ורציני המעוניין במוצרים שלכם.
עליכם לבחור במי שמומחים בקידום אתרים עבור ארגונים גדולים, מאחר וכשמדובר על תחומים מקצועיים עמוקים ולא פשטניים, נדרשת חשיבה אסטרטגית מעמיקה. כשאתם רוצים לקדם אתר של חברת נדל"ן והתחדשות עירונית למשל, על אנשי המקצוע להבין בעולמות התוכן הללו לעומק, בתהליכי ההתחדשות העירונית ובתהליכי הבנייה, כדי לדעת איזה מאמרים ואלו תכנים עליהם לקדם.
הבנה מעמיקה בלינקדאין ככל שמדובר בשיווק של עסקים לעסקים
לינקדאין היא כבר יותר מעשור, הזירה הכי הכי חשובה כשמדובר בשיווק של עסקים לעסקים אחרים. אם יש לכם מוצר בעולמות ה-B2B, לא מספיק לבסס פרקטיקה של שיווק מבוסס לקוח (ABM), אלא אתם נדרשים להשתמש בלינקדאין ובמיוחד בשדרוג ללינקדאין פרימיום.
ההצלחה של משרדי הדיגיטל לעומת משרדי הפרסום
היתרון בכל מה שקשור בדיגיטל הוא שיש כלי מדידה בתוכנות מיוחדות המותאמות לכך ולכן אפשר לראות את התוצאות של האסטרטגיה השיווקית שבה פועל משרד הפרסום. לכן כאשר פונים לקולגות הם יכולים לספר אם היה אצלם שינוי מינורי, שינוי תהומי, או ללא שינוי כלל.
משרדי פרסום מסורתיים בדרך כלל פועלים במודל מיושן למדי של עמלות מדיה. כלומר, אותם משרדים אינם גובים בדרך כלל ריטיינר חודשי מהלקוח, אלא גובים עמלות גבוהות מאוד מההוצאה של הלקוח או המותג על פרסום.
במודל הזה, כשלים מובנים. אם קודם הצבענו על החשיבות הגדולה של ביצועים ואפקטיביות, כאן לא רק שאין ביצועים, אלא שמשרד הפרסום המסורתי, יבחר ככשל מובנה את ערוץ הטלויזיה או הרדיו שיעניק לו את העמלה הגבוהה ביותר. לכן משרד הפרסום המסורתי ולא הדיגיטלי, כפוף לאינטרס של הפלטפורמה, במקום לשרת את האינטרס של הלקוחות.
משרד שיווק דיגיטלי מחזיק אתר אינטרנט עם ביטויים ותוכן רב
לאחר מכן בודקים באיזו שיטות שיווק דיגיטליות פועל משרד זה, אם הוא מבצע קידום אורגני כדי לקדם את מיקומו של אתר האינטרנט בעת ביצוע החיפוש במנוע החיפוש של גוגל ואם כן מאיזה מקום בדף ולאיזה מקום קפץ האתר הרלוונטי בביטויים המהותיים. כמו כן אם הם מבצעים קידום ממומן ומה הייתה רמת האפקטיביות של מהלך זה.
משרד שיווק דיגיטלי ימקד את השיווק ברשתות החברתיות ודרך אתר האינטרנט של המותג
בניגוד למשרדי פרסום מסורתיים, שרואים את ערוצי המדיה המסורתיים כזרוע השיווק העיקרית של החברה. משרדי הדיגיטל לא נולדו במציאות עתירת תקציבים ללא גבולות ולכן הם יעילים יותר, רזים יותר וממוקדי תוצאות. רובם נולדו בזכות הקמת הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין. הם ישתמשו בכלים יותר מדויקים כמו טאבולה או אאוטרבריין כשירצו להגדיל נפחי פרסום עם אפקטיביות הזהה לזו שמקבלים בטלוויזיה.
בשנים האחרונות, ההשפעה הרבה ביותר נמדדת ברשתות החברתיות המובילות כמו טיק טוק, פייסבוק, אינסטגרם ועוד. זו הסיבה אשר משרד פרסום ושיווק בדיגיטל שאנשיו הם מקצועיים מאד בתחום זה, מבצעים קמפיינים פרסומיים ברשתות הללו.
היתרון הוא שיש אפשרות לסווג את קהל היעד ולכן כאשר פונים רק אליו התוצאות הן מצוינות כי לא פונים לשאר הקהלים ובדרך זו מנטרלים קבוצות באוכלוסייה שאינן רלוונטיות. כמו לדוגמה אם משווקים מוצרים בסיסיים לתינוקות, קהל היעד הוא הורים בשכבת גיל שנעה בין 40-25 ולכן אין צורך במסע פרסום זה קבוצות כמו בני נוער או בני הגיל השלישי.
פרקטיקת הבסיס של משרד השיווק הדיגיטלי: אתר האינטרנט כמוקד להגדלת הפניות המכירות
אתר האינטרנט הוא הבית הוירטואלי של כל חברה. איכות אתר האינטרנט, החל מעיצוב, תוכן ואופטימיזציה, הם בהרבה מקרים, ממשק המגע הראשון עם הלקוח. אתר אינטרנט אינפורמטיבי ובעל ערך, יותיר רושם חיובי מאוד ויגדיל את אחוזי ההמרה. לכן, משרדי פרסום מעולים בדיגיטל, ימליצו קודם כל לטייב את תשתיות השיווק ולהשקיע באתר האינטרנט של המותג. השקעה באתר אינטרנט יכולה להתחלק להרבה מאוד רבדים, כאשר אנחנו בפינגווין מוצאים כי החלק שבו משקיעים הכי פחות הוא באיכות התוכן. קטגוריות רבות ומגוונות של מאמרים, וכאלה אינפורמטיביים ושניתן ללמוד מהם לעומק, יוכלו לספק לא רק לידים, אלא להשאיר את הלקוחות הפוטנציאליים זמן רב הרבה יותר באתר שלכם.
הרצון של כל עסק הוא להגדיל עד כמה שניתן את המכירות באתר האינטרנט. זו הסיבה שמבצעים קידום אורגני וקידום ממומן כדי לנתב את דרכם של הלקוחות הפוטנציאלים אל אתר האינטרנט. שם הם יחשפו לקטגוריות השונות ולאפשרויות הרכישה. כאשר יש אטרקציות באתר האינטרנט עולה הסיכוי שהגולשים יהפכו ללקוחות ויבצעו הזמנה הוא גבוה.
אם משרד פרסום ושיווק בדיגיטל, מבצע את כל הפעולות הללו בדרך המיטבית ויוצר זרימה מתמידה של לקוחות שמבצעים קניות באתר האינטרנט, הרי שהם מבצעים עבודה מעולה וכדאי לשכור את שירותיו של משרד זה כדי לקדם את העסקים אשר צולעים בחודשים האחרונים עקב סיבות שונות כמו חילופי עונות, הקורונה וגם סיבות נוספות.